• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A/s "Latvijas Balzams" ētiska mārketinga komunikācija alkohola reklāmās

Thumbnail
View/Open
309-12653-Zogota_Agnese_s40629.pdf (1.009Mb)
Author
Žogota, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „A/S „Latvijas Balzams” ētiska mārketinga komunikācija alkohola reklāmās”. Pētījuma mērķis ir saņemt vērtējumu par A/S “Latvijas Balzams” reklāmas ētiskumu masu saziņas līdzekļos un specializētajos uzņēmuma veikalos. Metodoloģijas apraksts- pētījums sastāv no divām atsevišķām daļām un tā ietvaros tika izmantotas gan kvantitatīvās (iedzīvotāju aptauja), gan kvalitatīvās (padziļinātās intervijas) metodes. Teorētiskā daļa sastāv no komunikācijas procesa teorētisko aspektu, reklāmas, reklāmas ētisko aspektu, alkoholisko dzērienu reklāmai izvirzāmo prasību, konkrētā uzņēmumā izstrādāto – A/S „Latvijas Balzams” ētisku mārketinga komunikāciju kodeksu aprakstiem un analīzēm. Atslēgvārdi: reklāma, ētika, komunikācija.
 
Title of bachelor work theme is „Ethical marketing communication of alcoholic advertisement of A/S "Latvijas Balzāms"”. Purpose of research is to have an evaluation about A/S “Latvijas Balzāms” alcoholic advertisement ethics in mass media and specialized company shops. Description of methodology- research consists of two separate parts, there where used quantitative (inhabitant questionnaire) and qualitative (profound interview) methods. Theoretical part consists of description and analysis of communication processes aspects, advertisement, ethical aspects of advertisement, requirements demanded to be accounted in alcoholic advertisements, developed ethical marketing communication codex in concrete company- A/S ”Lavijas Balzāms”. Keyword: advert, ethics, communication.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16634
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV