• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aināra Šlesera reklāmas kampaņa pašvaldību vēlēšanās 2009. gadā un tās ētiskais aspekts

Thumbnail
View/Open
309-14953-Jankelevica_Marite_mj07001.pdf (3.850Mb)
Author
Jankeleviča, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „ Aināra Šlesera reklāmas kampaņa pašvaldību vēlēšanās 2009. gadā un tās ētiskais aspekts”. Darba mērķis ir izpētīt Aināra Šlesera vēlēšanu kampaņu 2009. gada pašvaldību vēlēšanās un analizēt to ētikas aspektā. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģijas un pētnieciskās daļas. Teorētisko daļu veido četras pamatnodaļas: politiskā komunikācija, vēlēšanu kampaņa, politiskā reklāma un vēlēšanu kampaņu ētika. Savukārt darba metodoloģijas daļa sastāv no pētniecības metožu – gadījuma analīzes, dziļo interviju un anketēšanas apraksta, kā arī pētniecības metožu pielietojuma pētījumā. Pētījumā secināts, ka reklāmas kampaņā tika pārkāptas vairākas ētikas normas, tomēr sabiedrības un speciālistu, kuri darbojas reklāmas un politikas jomā, viedokļi ir pilnīgi pretēji. Atslēgas vārdi: politiskā komunikācija, vēlēšanu kampaņa, reklāma, ētika, Ainārs Šlesers
 
The subject of the Bachelor’s paper is the „Advertisement campaign of Ainārs Šlesers on regional government elections on year 2009 and its ethical aspects”. The aim of the Bachelor`s paper is to investigate Ainārs Šlesers’ campaign of municipal elections in 2009 and to analyze its ethical aspects. The work consists of three parts - theoretical, methodological, and research parts. Theoretical part consists of four chapters: political communication, election campaign, political advertising and campaign ethics. But the methodology part consists of research methods - case analysis, depth interviews, questionnaires description, and also research methods which are in use in the study. The study concluded that the advertising campaign violated lots of ethical rules, however, the views of the public and professionals are completely opposite. Key words: political communication, elections campaign, commercial, ethics, Ainārs Šlesers
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16639
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV