Organizācijas iekšējā komunikācija: Valsts akciju sabiedrības „Parex banka” restrukturizācijas gadījuma izpēte
Author
Ancāne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Jarockis, Aleksis
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Organizācijas iekšējā komunikācija: valsts akciju sabiedrības „Parex banka” restrukturizācijas gadījuma izpēte” pētnieciskā problēma ir izpētīt, kā bankas atbildīgie darbinieki par iekšējo komunikāciju spēja ar tās palīdzību informēt par restrukturizācijas procesu savus darbiniekus, lai bankai nenāktos zaudēt savus esošos un topošos klientus, kā arī lai darbinieki spētu radušos situāciju izskaidrot tālāk saviem klientiem.
Darba tēmas izpētei tiek izmantotas teorētiskās uzņēmuma organizācijas un organizācijas komunikācijas studijas, bet pētījuma realizācijai izvēlētas trīs intervijas ar valsts akciju sabiedrības „Parex banka” atbildīgajiem darbiniekiem par iekšējo komunikāciju restrukturizācijas laikā, kā arī pārējo bankas darbinieku aptauja.
Pētījuma mērķis noteica uzzināt, kā un kādā veidā uzņēmuma vadība nodrošināja iekšējo komunikāciju ar saviem darbiniekiem, lai sniegtu viņiem pilnvērtīgu informāciju par radušos situāciju – bankas restrukturizāciju, kā tā tiks risināta un kādas būs tam visam sekas.
Darba rezultātā tiek secināts, ka valsts akciju sabiedrības „Parex banka” atbildīgie darbinieki, nodrošinot iekšējo komunikāciju, veica daudz un dažādu aktivitāšu, kā arī izmantoja gandrīz visus pieejamos iekšējās komunikācijas kanālus. Pētījuma aptaujas rezultāti liecina, ka tomēr šī iekšējā komunikācija nav bijusi pilnībā atbilstoša darbinieku vajadzībām. The research issue of bachelor work “Internal Communication of Organization: Study of restructurizing case of State Joint-Stock Company „Parex Banka”” is to explore, how the internal communication executives were able to inform their employees about restructurizational process without losing current and future clients of the bank.
In the theoretical part of this work are used the studies of company’s organization and organizational communication, but for the realization of research are chosen three interviews with the internal communication executives of the State Joint-Stock Company „Parex Banka” and the results of questionnaire, taken with other employees of the bank during restructurization.
The aim of the research is to determine, how the management of the company provided internal communication with employees, to give them wholesome information about the restructurization of the bank – how it will be solved and what consequences will be expected.
Completing the bachelor work led to conclusion, that during the process of internal communication executives of the State Joint-Stock Company „Parex Banka” performed many different activities and used almost all existing internal communication channels. The results of the survey show that the process of internal communication wasn’t fully relevant to the needs of employees.