• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola identitāte un tēls: "Mammadaba" gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-22289-Stukas_Ramona_rs08193.pdf (9.120Mb)
Author
Štukas, Ramona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbs balstīts uz zīmola „Mammadaba” identitātes un tēla analīzi. Hipotēze: „Mammadaba” tēls atbilst tā veidotajai identitātei." Darba mērķis ir izpētīt zīmola identitāti, noskaidrot tā tēlu un izpētīt, vai zīmola radītais tēls atbilst zīmolu veidotāju radītajai identitātei. Uzdevumi: apkopot teorētisko materiālu par zīmolu, identitāti, tēlu un to veidojošajām asociācijām. Noskaidrot zīmola identitāti,tēlu, tēla asociācijas, salīdzināt. Pētījumā lietotās pētījumu metodes – intervija, anketēšana un fokusgrupas intervija. Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkots zīmola koncepts, tēls un identitāte, kā arī citi zīmolu veidojošie elementi. Metodoloģiskajā daļā apskatītas pētījumu metodes, bet empīrijas daļā aprakstīts zīmols „Mammadaba”. Pētījuma rezultāti: tika noskaidrota zīmola identitāte un respondentu asociācijas ar zīmolu. Tika salīdzināti šie dati un darbā izvirzītā hipotēze tiek pierādīta. Atslēgas vārdi: Zīmols, identitāte, tēls, asociācijas, „Mammadaba”, respondenti.
 
This work is based on the brand „Mother Nature” identity and image analysis. The hypothesis of the work :the „Mother Nature” image coincides to it’s formed identity". The aim of work is to investigate the brands identity and it’s image whether the image created by brand respondents coincides the identity created by brandmakers. The methods of researches used in research interview, questionnaire and fokus group interview. In the theoretical department of the work the concept of brand , it’s identity, image and another brand forming elements are examined. In the methodological department the methods of researches are examined, in other departments - brand is described. Research results: brand identity, image, and associations of respondents are investigated, the data were compared and the hypothesis of a work is proved. Key words: Brand, identity, image, associations,"Mother Nature", respondents.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16689
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV