Populārās kultūras elementu izmantojums reklāmās: televīzijas reklāmu analīze ASV futbola kausa "Super Bowl" starplaikos (2004–2013)
Author
Kore, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Liliāna
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Populārās kultūras elementu izmantojums reklāmās: televīzijas reklāmu analīze ASV futbola kausa “Super Bowl” starplaikos (2004-2013)”. Darbs strukturēts 3 daļās – teorijas, metodoloģijas un empīrijas. Teorētiskajā daļā apskatīta populārās kultūras jēdziena izpratne, sporta nozīme populārajā kultūrā, kā arī televīzijas reklāmu īpatnības. Super Bowl starplaiku televīzijas reklāmas analizētas ar kvantitatīvās kontentanalīzes palīdzību, un, balstoties uz tajā gūtajiem rezultātiem, veikta vizuālo metaforu analīze. Darbā veiktas arī trīs daļēji strukturētās intervijas. Darba nobeigumā secināts, kāda bijusi Super Bowl starplaiku televīzijas reklāmu attīstība 10 gadu periodā un kādi populārās kultūras elementi tajās izmantoti. The name of the Bachelor’s thesis is “Use of popular culture elements in advertising: analysis of television commercial breaks during "Super Bowl" (2004-2013)”. The paper is structured in three parts – theoretic, methodologic and empirical part. The theoretical part include information about popular culture, the meaning of sports within popular culture and characteristics of television advertisements. Super Bowl advertisements are analysed using quantitative content analysis, based on which the visual metaphor analysis is done. The research is supplemented with three semi-structured interviews. In the end it is concluded how Super Bowl advertisements have develop within 10 years and what popular culture elements have been used within them.