Latvijā populārāko zīmolu logotipu semiotiskā analīze un tajos ietvertā komunikatīvā nozīme
Author
Dreimane, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Plokste, Elita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek aplūkoti Latvijas populārākie zīmoli ar mērķi noskaidrot to logotipos ietvertās simboliskās un komunikatīvās nozīmes Tiek pētīti šo zīmolu logotipi ar piedāvātās semiotikas metodoloģijas palīdzību. Tiek izvērtētas logotipos ietvertās zīmju, formu un krāsu konotācijas, kā arī to saistība ar zīmola izvirzītajām vērtībām.
Teorētiskajā daļā ir apkopota teorija par zīmolu, tā tēlu, vērtībām, nosaukumiem un logotipiem. Ir aprakstīta arī semiotika, zīmju un krāsu nozīme.
Izvēlētās izpētes metodes ir sekundārā datu analīze, intervijas ar zīmolu mārketinga daļu pārstāvjiem, kā arī zīmolu logotipu semiotiskā un krāsu analīze.
Empīriskajā daļā ir aplūkoti Latvijas populārākie zīmoli, to nosaukumu rašanās vēsturiskie aspekti, to ietekme uz logotipa veidošanos, kā arī logotipu komunikatīvā ziņojuma atbilstība uzņēmuma definētajām vērtībām.
Latvijā logotipu pētniecība ir vāji attīstīts lauks, kas līdz šim ir maz aplūkots un neuzrādās Latvijas medijos vai augstskolu datu bāzēs.
Atslēgvārdi: zīmols, logotips, semiotika, konotācijas. In the Bachelor work is taken closer look at the most popular Latvian brands with the purpose to clarify symbolic and communicative meaning of their logotypes. Is being explored the signs, shapes and colors connotations of these brands logotypes, and their conformity with company’s defined values.
In theoretical part is summarized theory about brand, its image, values, names and logotypes. Is also written about semiotic and meaning of signs and colors.
Chosen research method is secondary data analysis, interviews with brands marketing department representatives and also semiotics and colors analysis.
In research part is given view in the most popular Latvian brands, historical aspects of origin of their names, the influence of logotypes formation and communicative meaning conformity to brands defined values.
Logotypes research is poorly evolved field, which till now was weakly discussed and doesn’t¬¬ come up in media or data base of Universities.
Keywords: brand, logotype, semiotic, connotation.