• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grāmatu lasīšanas vieta 11- 15 gadus vecu pusaudžu brīvā laika aktivitātēs

Thumbnail
View/Open
309-30292-Svarinska_Veronika_vs10033.pdf (9.337Mb)
Author
Svarinska, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir izvēlēts sakarā ar sabiedrībā bieži dzirdētām bažām par to, ka pusaudžiem grāmatu lasīšanu brīvajā laikā aizvien vairāk aizvieto datora piedāvātās izklaides iespējas. Pētījumā atklāta grāmatu lasīšanas vieta brīvā laika aktivitāšu struktūrā, lasīšanas paradumi un visefektīvākie lasīšanu ietekmējošie faktori. Bakalaura darba tapšanas procesā bija anketēti piecu Rīgas skolu skolēni no piektās līdz devītai klasei un intervētas dažas literatūras skolotājas un bibliotekāres. Pētījuma teorētiskā bāze – sociāli kognitīvā teorija, kuras būtība ir mijatkarību starp personības faktoriem, apkartējo vidi un uzvedību. Tā bakalaura darba izstrādē palīdz noskaidrot galvenos pusaudžu lasīšanas motivācijas faktorus un lasīšanas paradumu atšķirības starp dzimumiem, vecumiem un skolām. Secināts, ka pusaudži tiešām nepelnīti maz, bet motivēšanā liela loma ir lasošai ģimenei un grāmatas popularitātei . Atslēgvārdi: Pusaudži, brīvā laika aktivitātes, lasīšanas paradumi, motivācija
 
Topic of bachelor work is choosed because of worrying about how liitle teenagers reads books nowadays. In this research is discovered the place of reading in leisure time activity structure, habits of reading and reading motivation factors. During the process of working was questionnaired pupils from 5 to 9 forms in five Riga’s schools and interviewed some teachers of literature and librarians. Theoretical basoc of research – social cognitive theory.This theory help to make out difference in activity and habits of reading between school, ages (audience – 11-15 age) and gender, and most effective reading motivation factors. In conclusion of this research is is discovered, that teenagers really very little read a books, but very big role in motivation have reading activities in family. Key words: teenagers, leisure time activities, habits of reading, motivation of reading.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16726
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV