Show simple item record

dc.contributor.advisorPakalna, Dainaen_US
dc.contributor.authorSvarinska, Veronikaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:44:47Z
dc.date.available2015-03-24T06:44:47Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other30292en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16726
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir izvēlēts sakarā ar sabiedrībā bieži dzirdētām bažām par to, ka pusaudžiem grāmatu lasīšanu brīvajā laikā aizvien vairāk aizvieto datora piedāvātās izklaides iespējas. Pētījumā atklāta grāmatu lasīšanas vieta brīvā laika aktivitāšu struktūrā, lasīšanas paradumi un visefektīvākie lasīšanu ietekmējošie faktori. Bakalaura darba tapšanas procesā bija anketēti piecu Rīgas skolu skolēni no piektās līdz devītai klasei un intervētas dažas literatūras skolotājas un bibliotekāres. Pētījuma teorētiskā bāze – sociāli kognitīvā teorija, kuras būtība ir mijatkarību starp personības faktoriem, apkartējo vidi un uzvedību. Tā bakalaura darba izstrādē palīdz noskaidrot galvenos pusaudžu lasīšanas motivācijas faktorus un lasīšanas paradumu atšķirības starp dzimumiem, vecumiem un skolām. Secināts, ka pusaudži tiešām nepelnīti maz, bet motivēšanā liela loma ir lasošai ģimenei un grāmatas popularitātei . Atslēgvārdi: Pusaudži, brīvā laika aktivitātes, lasīšanas paradumi, motivācijaen_US
dc.description.abstractTopic of bachelor work is choosed because of worrying about how liitle teenagers reads books nowadays. In this research is discovered the place of reading in leisure time activity structure, habits of reading and reading motivation factors. During the process of working was questionnaired pupils from 5 to 9 forms in five Riga’s schools and interviewed some teachers of literature and librarians. Theoretical basoc of research – social cognitive theory.This theory help to make out difference in activity and habits of reading between school, ages (audience – 11-15 age) and gender, and most effective reading motivation factors. In conclusion of this research is is discovered, that teenagers really very little read a books, but very big role in motivation have reading activities in family. Key words: teenagers, leisure time activities, habits of reading, motivation of reading.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBibliotēkzinātneen_US
dc.titleGrāmatu lasīšanas vieta 11- 15 gadus vecu pusaudžu brīvā laika aktivitātēsen_US
dc.title.alternativePlace of reading books in 11- 15 old teenagers leisure time activitiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record