• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Humors Latvijas TV raidītajās reklāmās LNT, TV3 un LTV1 kanālos: lietojums un uztvere

Thumbnail
View/Open
309-32976-Kreicberga_Agnija_ak09129.pdf (1.858Mb)
Author
Kreicberga, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījums tika veikts par- Humors Latvijas TV raidītajās reklāmās LNT, TV3 un LTV1 kanālos: lietojums un uztvere. Darba mērķis ir noskaidrot, kāds ir humors televīzijas reklāmās, kā tas tiek pielietots un kāda ir tā uztvere. Lai noteiktu kādi humora veidi tiek izmantoti TV reklāmās, izmantoju kvalitatīvo satura analīzi. Lai noskaidrotu, kā televīzijas skatītāji uztver humoru TV reklāmās, izmantoju fokusa grupu. Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kur izklāstīts humora koncepts, humora specifika TV reklāmās, TV reklāma, kā arī TV reklāmu un humora uztvere; metodoloģiskās daļas, kur aprakstītas izmantotās pētniecības metodes; empīriskās daļas, kur veikta reklāmu analīze un fokusa grupa; analītiskās daļas, kur aprakstīti iegūtie rezultāti un secinājumi. Atslēgas vārdi: Humora lietojums, humora uztvere; TV reklāmas, kanāli, humora koncepts.
 
Study was made about the- Humor in advertising on Latvian TV channels LNT, TV3 and LTV1: the usage and perception. The aim of the study is to find out what is the humor in television advertisements like, how is it used and how is it perceived. To determine what kinds of humor are used in TV advertisements, I used qualitative content analysis. To determine, how television viewers perceive humor in TV advertisements, I used focus groups. The study has four parts: theoretical part; methodological part, in which is a description of study methods used in this study; empirical part, within which is analysis of advertisements and focus group, and analytical part, where I describe my findings and conclusions. Key words: humor usage, conception of humor; TV advertisements, TV channels, concept of humor.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16732
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV