Mārketinga instrumentu pielietojums ētiski sensitīvam produktam: Gauja AB gadījums
Автор
Kraukle, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
„Gauja AB” audzē kažokzvērus patēriņam, bet arvien aktuālāks kļūst jautājums par ētisku apsvērumu aktualizēšanu, patērējot preces.
Mērķis ir noskaidrot, kā cilvēki uztver produktu, kas sabiedrībā izraisa diskusijas un kāda ir produkta mārketinga komunikācija.
Pirmajā daļā aplūkota teorija par ekoloģisko ētiku, reklāmas ētiku un zīmolvedību. Otrajā - metodes pētījuma veikšanai (fokusa grupas, aptauja). Trešajā - veikts uzņēmuma vispārējs apskats, pētījumu rezultātu analīze.
Secināts, ka temats ir sensitīvs, uzņēmuma mārketinga komunkācija ir atbilstoša un piesardzīga, tomēr varētu saskarties ar izaicinājumiem. Uzņēmuma vadība neuzskata, ka ētisku vērtību maiņa ietekmēs biznesu, tomēr pētījums pierāda, ka ilgtermiņā izmaiņas ir gaidāmas.
Atslēgas vārdi: ekoloģiskā ētika, dzīvnieku aizstāvības un atbrīvošanas ētika, reklāmas ētika, zīmols „Gauja AB” business is fur framing, but more often question about ethical choices in our consumer lives is arising.
The aim to find out, how do consumers react on product, which arise discussion in society and how product as such is communicated.
First part looks on theory about ecological ethics, advertising ethics and brand advertising. Second - on methods used for research (focus groups, survey, interview). Third - „Gauja AB” Ltd – general description, results of research.
Conclusion is that subject is sensitive. Enterprise marketing communication is appropriate and conservative, still some challanges may accure in future. „Gauja AB” rejected that ethical value changes will affect their business, still research proves that changes may accure.
Key words: ecological ethics, animal rights and liberation, advertising ethics, brand