• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sabiedrisko attiecību loma uzņēmuma mērķu sasniegšanā: Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-43765-Adamane_Alise_11150.pdf (1.050Mb)
Author
Adamane, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Sabiedrisko attiecību loma uzņēmuma mērķu sasniegšanā: LIAA gadījuma analīze”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kāda ir sabiedrisko attiecību loma Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras mērķu sasniegšanā. Darba teorētiskā bāze sastāv no nodaļas par sabiedrisko attiecību raksturojumu, kas sevī ietver sabiedrisko attiecību skaidrojumu, mērķus, funkcijas, sabiedrisko attiecību modeļus, iekšējo un ārējo komunikāciju un nodaļas par sabiedrisko attiecību skaidrojumu valsts pārvaldē. Darba metodoloģijas daļā apskatīta teorija par intervijām un aptaujām. Pētījuma daļā analizēti pētījuma iegūtie dati. Darba pētījuma rezultāti liecina, ka sabiedriskajām attiecībām Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā ir liela nozīme uzņēmuma biznesa mērķu sasniegšanā. Atslēgas vārdi: sabiedriskās attiecības, sabiedrisko attiecību modeļi, valsts pārvalde, LIAA, LIAA darbinieki, komunikācija.
 
The theme of this bachelor's thesis is „The role of public relations in reaching the company`s goals. The case of Investment and Development agency of Latvia”. The aim of this study is to find out the importance for the public relations of Investment and Development Agency of Latvia in reaching company’s goals. The theoretical base consists of chapters on the characteristics of public relations, which includes public relations explanation, aims, functions, models of public relations, internal and external communications and public relations in public sector. The paper methodology consists of theory on interviews and surveys. The results show that public relations of Investment and Development Agency take a big role in reaching company’s business goals. Keywords: public relations, public relations models, public sector, Investment and Developmnet Agency of Latvia, stuff of Investment and Development Agency of Latvia, communication.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16798
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV