Show simple item record

dc.contributor.advisorKucina, Ainaen_US
dc.contributor.authorVilcāne, Rasmaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:04:26Z
dc.date.available2015-03-24T07:04:26Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26670en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16814
dc.description.abstractDARBA NOSAUKUMS: 5 – 6 gadus vecu. bērnu darbaudzināšanas īpatnības bāreņu namā. DARBA AUTORS: Rasma Vilcāne DARBA ZINĀTNISKĀ VADĪTĀJA: mag. paed. A. Kucina DARBA APJOMS: darbs sastāv no 57 lpp., 3 tabulām, 7 attēliem, 29 bibliogrāfiskie nosaukumi. Manu pētījumu tēmu noteica tas, ka darbaudzināšana bāreņu nama bērniem ir svarīga. Tā sagatavo audzēkņus darba dzīvei. Tas ir svarīgs audzināšanas līdzeklis, kas sekmē bērnu vispusīgu attīstību, veido bērna personību – personības īpašības – neatlaidību, mērķtiecību, organizētību, paškontroli. Darbā bērniem attīstās izpalīdzība, iejūtība, atsaucība un citas pozitīvas īpašības. Darbā apgūst noteiktas prasmes un iemaņas. Ikviena darba veikšana ir nepieciešams noteikts fiziskās un psihiskās attīstības līmenis. Fiziskās īpašības un rakstura iezīmes veidojas dzīves un audzināšanas rezultātā. Svarīgi ir tas, ka audzināšana darbā jāsāk no mazotnes. Diplomdarba praktiskā nozīme ir tā, ka šo darbu var izmantot pedagogi strādājot bāreņu nama pirmsskolas grupiņā. Sava darba teorētiskajā daļā balstījos uz vairāku autoru idejām: J. A. Komenska, K. Ušinska, A. Makarenko, N. Krupskajas, V. Suhomļinska, D. Dzinteres, A. Dauges. Pētījuma mērķis bija izzināt bāreņu nama 5 – 6 g. v. bērnu darbaudzināšanas īpatnības bāreņu namā. Mana izvirzītā hipotēze darba gaitā tika pierādīta. PĒTĪJUMA OBJEKTS: pedagoģiskais process bāreņu namā „Līkumi” PĒTĪJUMA PRIEKŠMETS: pozitīvas attieksmes veidošanās pret darbu. PĒTĪJUMA MĒRĶIS: izzināt bāreņu nama 5 – 6 g. v. bērnu darbaudzināšanas īpatnības. HIPOTĒZE: darbaudzināšanas rezultāts būtiski uzlabosies, ja audzināšanas procesā ievēros bērna darbaudzināšanas īpatnības. PĒTIJUMA UZDEVUMI: 1.Teorētiski iepazīt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par darbaudzināšanu. 2.Praktiski izzināt bāreņu nama pozitīvas attieksmes veidošanos pret darbu. PĒTĪJUMA METODES: 1.Teorētiskā metode literatūras analīze. 2.Empīriskās metodes – pedagoģiskais vērojums, novērojumi, praktiskais darbs ar bērniem. PĒTĪJUMA BĀZE: Bāreņu nama „Līkumi” 7 bērni vecumā no 5 – 6 gadiem.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title5 – 6 gadus vecu bērnu darbaudzināšanas īpatnības bāreņu namāen_US
dc.title.alternativeThe working education’s peculiarities of 5 – 6 years old children at orphanageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record