Aktualizācijas fāzē izmantojamās metodes fizikā un bioloģijā
Author
Oļehnovičs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir apkopot teorijā aprakstītās un skolotāju praksē lietotās metodes un mācību paņēmienus fizikā un bioloģijā un aprobēt materiālus aktualizācijas fāzei, kurus varētu izmantot fizikas pasniegšanā pamatskolā un vidusskolā.
Darbā tika veikta literatūras analīze ar mērķi noskaidrot, kas ir stundas aktualizācija, kādas metodes parasti tiek izmantotas, kā arī noskaidrot, kādi piemēri tiek izmantoti stundās. Pētnieciskajā daļā tika veikta mācību materiālu aprobācija 10. klasē ar dažādām aktualizācijā izmantojamām mācību metodēm (demonstrāciju, jautājumiem un atbildēm u.c.), kā arī tika noskaidrots skolēnu, mentora, un fizikas skolotāju viedoklis par mācību metožu un paņēmienu lietderību aktualizācijas realizēšanai. The aim of work is to summarize in theory described and in teachers’ practice used learning methods and learning techniques and to approbate materials for engagement stage for using in learning and teaching physics in basic and secondary stage.
In work was made analysis of literature with aim to find out what is engagement stage, which learning methods are usually used, and find examples of them in lessons. In part of research there was made approbation of teaching plans in form 10 using different teaching methods that are used in engagement stage (demonstration, questions and answers etc.). Results was gained by approbation of learning methods and techniques, questionnaire of pupils in class 10, evaluation of teacher (mentor) and external expert. In results is received opinion of pupils, mentor and other physics teachers about learning methods and techniques usefulness for engagement stage realization.