Show simple item record

dc.contributor.advisorAmbainis, Andrisen_US
dc.contributor.authorBenzerruki, Borissen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:05:25Z
dc.date.available2015-03-24T07:05:25Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other38619en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17083
dc.description.abstractŠī darba mērķis ir pētīt problēmu par telpisko matemātisko rotaļlietu (piemēram, Rubika kuba) optimālo salikšanu laika nozīmē. Internetā jau ir pieejamas dažas lietojumprogrammas, kas risina algoritmu meklēšanas problēmu Rubika kubam, bet tās neņem vērā to faktu, ka dažām Rubika kuba pagriezienu kombinācijām nepieciešamās pirkstu kustības, un dažas no šīm kustībām ir ātrāk izpildāmas nekā citas. Darba iegūtie rezultāti palīdzēs atrast jaunas metodes, ar kurām dators var palīdzēt atrast ātrus algoritmus matemātisko rotaļlietu (piemēram, Rubika kuba 2x2x2) salikšanai. Šīs metodes palīdzēs izmantot datoru tad, kad uzdevums ir atrast nevis atrisinājumu ar minimālo soļu skaitu, bet gan atrisinājumu, ko var realizēt mazākajā iespējamajā laikā, ņemot vērā reālo laiku, kas nepieciešams konkrētajām pirkstu kustībām un kuba rotācijai.en_US
dc.description.abstractThe purpose of "Fast solutions of mathematical puzzles, taking into account physical limitations on finger movements" is to study a problem of finding the optimal time solution for 3D puzzles, such as Rubik’s cube. There are several computer programs, accessible on the Internet, which can help humans to find an algorithm for puzzle solving. However, the solutions proposed by these programs do not take into account the fact that execution speed of different move sets and puzzle rotations performed by fingers can strongly differ. This research will help to discover new methods of finding fast algorithms for 3D puzzle speed solving (for instance, for 2x2x2 Rubik’s cube). These methods will help to use computer, with the purpose of finding algorithms with the least execution times (considering the actual time which is required for definite movements of fingers and cube rotations).en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDatorzinātneen_US
dc.titleMatemātisko rotaļlietu ātra risināšana, ņemot vērā pirkstu kustību anatomiskos ierobežojumusen_US
dc.title.alternativeFast solutions of mathematical puzzles, taking into account physical limitations on finger movementsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record