• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola vadība starptautiskā tirgū

Thumbnail
View/Open
303-19711-Cerunjans_Vadims_vc08034.pdf (917.2Kb)
Author
Cerunjans, Vadims
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Fortiņš, Egīls
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „Zīmola vadība starptautiskā tirgū”. Sīkāk diplomdarbā tiek apskatīta SIA „Bite Latvija” darbība, ka vienas no telekomunikācijas tirgus dalībniekiem. Darba mērķis ir noskaidrot uzņēmuma zīmola attīstību un kopējo ienākumu vājo saistību ar reklāmas un mārketinga izdevumiem, pamatojoties uz kā, sniegt secinājumus par ienākumu palielinošo faktoru. Pirmajā nodaļā, darba autors, pēta zīmola un tā sastāvdaļas vietējā un starptautiskā tirgū, otrā nodaļā – izskata uzņēmuma SIA „Bite Latvija” darbību un pakalpojumu klāstu, un trešājā nodaļā – autors apskata uzņēmuma un zīmola savstarpējo attīstību un veic ietekmējošo faktoru analīzi. Galvenais darba secinājums – uzņēmuma tirgus daļas palielināšanās ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē ieņēmumu pieaugumu. Diplomdarbs sastāv no trīs nodaļam, kurās ir iekļautas apakšnodaļas. Darba izpētes rezultātā tiek izmantoti tabulas, attēlu un grafiskie materiāli. Darba apjoms ir 67 lappuses
 
The research topic of this paper is Brand Management in International Markets. In particular, operations of „Bite Latvija” LTD as a telecommunications industry player are analysed. The purpose of this study is to identify the development of company’s brand image and the weak correlation between marketing and advertising expenditure and overall revenues; based on this finding the conclusion about the revenue boosting factor is drawn. In the first part author of this paper analysed branding and its components in local and international markets; in the second part the operations of “Bite Latvija” LTD and its offered range of services are reviewed; in the third part of this paper author reviews the development of the company and its brand image and analyses the main factors of influence. The main conclusion of this research suggests that increase in company’s market share is one of the most important factors affecting the increase of revenues. This paper consists of three main sections which are further divided in subsections. Various tables, diagrams and graphical figures were applied to aid the research in this paper. This overall volume of this paper is 67 pages
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17171
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV