• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

CRM Consulting SIA produkta virzīšana sociālajos medijos.

Thumbnail
View/Open
303-20444-Bluma_Evelina_eb10002.pdf (2.728Mb)
Author
Blūma, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „CRM Consulting SIA produkta virzīšana sociālajos medijos” mērķis ir izpētīt sociālo mediju kā mūsdienu mārketinga komunikāciju kanāla nozīmi uzņēmuma produkta virzīšanā. Darba saturs izklāstīts 4 nodaļās. Pirmajā nodaļā aprakstīta virzīšanas loma mārketinga mērķu sasniegšanā- raksturots komunikācijas process, metodes produkta virzīšanai tirgū un to efektivitātes analīzes teorētiskie aspekti. Otrajā nodaļā sniegts vispārējs sociālo mediju rīku, taktiku un vides raksturojums Latvijā un pasaulē. Trešajā nodaļā analizēta CRM Consulting SIA mārketinga komunikācija un tās efektivitāte. Ceturtajā nodaļā analizēta aptaujāto potenciālo uzņēmuma klientu un sociālo mediju ekspertu viedokļi temata kontekstā. Noslēgumā izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi uzņēmuma pakalpojumu virzīšanai sociālajos medijos. Darbs izklāstīts uz 103 lappusēm- satur 11 tabulas, 30 attēlus. Tam ir pievienoti 16 pielikumi. Atslēgvārdi: mārketinga komunikācijas, produkta virzīšanas metodes, CRM, sociālie mediji, CRM Consulting SIA, aptauja, ekspertu aptauja.
 
The main objective of the Master thesis “CRM Consulting Ltd. product promotion in social media” is to evaluate a necessity of use of social media as a marketing communication tool in order to promote services of the enterprise. Master thesis consists of four chapters. The first chapter describes the role of promotion to attain marketing objectives- communication process, product promotion mix as well as communication measurements. The second chapter is devoted to description of social media and its environment in Latvia and in global picture. In the third chapter marketing communication approach and its effectiveness by CRM Consulting Ltd. is analysed. The fourth chapter is devoted to research and analysis, conclusions on this matter and proposals of the improvement of the above mentioned. Master thesis is presented on 103 pages consist of 11 tables, 30 images and 16 attachments. Keywords: marketing communications, product promotion mix, CRM, social media, CRM Consulting SIA, survey, expert survey.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17177
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV