• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interneta mārketinga izmantošana komercdarbības veicināšanai

Thumbnail
View/Open
303-21480-Jarosevics_Olegs_oj08031.pdf (1.465Mb)
Author
Jaroševičs, Oļegs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Petrovskis, Antons
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Internets piedāvā vairākus instrumentus, ar kuriem var veicināt savu biznesu diezgan lēti un diezgan efektīgi. Bet, diemžēl, ne visi uzņēmumi izmanto šādas iespējas un izvēlās līdz šim tradicionālo mārketingu. Šī darba mērķi ir izprast kā var ietekmēt komercdarbību ar sociālo mediju instrumentiem, izprast, kas motivē cilvēkus izmantot sociālos medijus un kā tos var izmantot. Mērķi tika sasniegti izanalizējot teoriju, statistiku un vadošo sfēra speciālistu viedokļus. Galu galā, es secināju, ka sociālie mediji var kalpot par ļoti efektīgu mārketinga instrumentu, ja tiek izmantota pareiza metode, pareiza pieeja un pareizs mārketinga laukums. Atslēgvārdi: sociālie mediji, interneta mārketings, sociālie tīkli, reklāma, sociālais kapitāls.
 
Internet provide number of tools, which can help to promote your business cheaply and effectively. Unfortunately, not all companies use this opportunities and choose traditional marketing. The aim of this work is to understand how business can be influenced with social media tools, to understand, what motivate people to use social media and how to use them. Aim has been reached through analyzing theory, statistics and leading experts standpoints of the sphere. In the end I concluded, that social media can be very effective marketing tool, if right method, right approach and right platform is used. Keywords: social media, internet marketing, social networks, advertising, social capital.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17192
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV