• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientu attiecību pārvaldības sistēmas izveide autoservisam

Thumbnail
View/Open
303-29379-Jaunzems_Girts_gj08028.pdf (1.617Mb)
Author
Jaunzems, Ģirts
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praudiņš, Kārlis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir Klientu attiecību pārvaldības sistēmas izveide autoservisam. Tā mērķis ir izstrādāt un ieviest pielāgotu klientu attiecību pārvaldības sistēmu nelielam autoservisam, tādējādi atvieglojot klientu un viņu darbības vēstures uzskaiti. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi, darba autors izpētīja teorētiskos informācijas avotus, salīdzināja divas klientu pārvaldības sistēmas, kā arī izstrādāja sistēmu konkrētam uzņēmumam, veicot arī tās izmaksu analīzi. Diplomdarbā ir secināts, ka katru klientu pārvaldības sistēmu ir nepieciešams pielāgot konkrētā uzņēmuma vajadzībām; tādēļ, ieviešot jaunu sistēmu uzņēmumā, ir nepieciešams izzināt tā vajadzības. Diplomdarba izstrādes rezultātā tika izveidota un ieviesta neliela klientu attiecību pārvaldības sistēma autoservisā. Darbs sastāv no divām nodaļām; 65 lappusēm, 28 attēliem un 7 tabulām. Atslēgvārdi: informācijas sistēma, klientu attiecību pārvaldība, datubāzes.
 
The theme of the Diploma Paper is Customer relationship management system development for car service. The aim of the study is to design and implement an adapted customer relationship management system for a small car service company thus facilitating recording of clients and their activities. The author analyzed theoretical sources, made a comparison of two CRM systems, designed a system for a particular company and calculated the costs of establishment of the system. The author arrived to a conclusion that each customer relationship management system has to be adapted to the needs of the particular enterprise; therefore, before establishing a new system the needs of the company should be analysed. As a result of the study a small scale customer relationship management system was designed and implemented in a car service company. The Paper consists of two chapters; 65 pages, 28 pictures and 7 tables. Key words: information system, customer relationship management, data base.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17307
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV