• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ētikas problēmas mārketingā.

Thumbnail
View/Open
303-30045-Zemniece_Elina_ez08034.pdf.pdf (1.017Mb)
Author
Zemniece, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ausma
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Cīņā par patērētāju pirkumu izdarīšanu bieži mēdz tikt pielietoti paņēmieni, kas aizskar sabiedrību un vienlaikus arī rada sliktu slavu mārketingam, tādēļ var tikt uzskatīti par neētiskiem. Maģistra darba mērķis ir raksturot un izvērtēt ētikas problēmas mārketinga sfērās, analizēt patērētāju viedokli par tām un izteikt priekšlikumus, kas jāņem vērā gan patērētājiem, gan uzņēmumiem. Šim nolūkam tika veikta ārzemju literatūras analīze, ar aptaujas palīdzību noskaidrots patērētāju viedoklis un veikts abu informācijas avotu salīdzinājums, kā rezultātā izdarīti secinājumi. Mārketinga ētika ir atkarīga no visām mārketinga procesā iesaistītajām pusēm un to darbībām - uzņēmumiem, patērētājiem un dažādu uzdevumu izpildīšanai pieaicinātiem speciālistiem, piemēram, pētniekiem. Darba apjoms sastāda 100 lapas, 17 attēlus un 3 tabulas.
 
There have often been used an offensive tricks in the race for consumer purchases, what brings notoriety to marketing itself and is offensive to society and so can be called unethical. The aim of this research is to assess and characterise ethical problems in different marketing actions, analyze consumer opinion and give suggestions that consumers and firms should observe. For this purpose, analization of foreign author literature and consumer surveys had to be made and this information compared and summarized in conclusions. The level of marketing ethics depends on all – firms, consumers and other specialists, like researchers, intentions and actions. Research consists 100 pages, 17 pictures, 3 tables.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17314
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV