• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "Izklaides "Kanāls 2"" vērtējums jauniešu auditorijā

Thumbnail
View/Open
309-22032-Didrihsone_Lasma_ld09038.pdf (1.049Mb)
Author
Didrihsone, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Zīmola “Izklaides “Kanāls 2”” vērtējums jauniešu auditorijā” mērķis ir, noskaidrot, vai jauniešu auditorija ir pamanījusi Izklaides Kanāla LMK zīmola nomaiņu uz jauno zīmolu – Izklaides Kanāls 2, kā arī noskaidrot, kā tiek vērtēts jaunais zīmols. Mērķis sasniegts, izmantojot sekojošas pētniecības metodes – aptaujas metodi, fokusa grupas diskusiju un strukturētās, kā arī daļēji strukturētās intervijas ar kanāla veidotājiem un zīmola jomas speciālistu. Darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās daļas, metodoloģijas un empīriskās daļas. Darbam pievienoti septiņi pielikumi. Darba teorētiskais izklāsts veidots, balstoties uz tādiem autoriem, kā D. Makveils (D. McQuail), J. N. Kapferers (J.N. Kapferer), D. Ākers (D. Aaker), V. Olins un citiem. Aplūkota teorija par masu medijiem, televīziju, auditoriju, izmantota teorija par zīmoliem, to maiņas principiem, būtību, tēlu, veidiem, īpašībām. Darba pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi, ka jauniešu auditorija zīmola nomaiņu ir pamanījusi, un jauno zīmolu vērtē pozitīvi. Atslēgvārdi: zīmols, auditorija, televīzijas kanāls, zīmola maiņa, mediji, “Izklaides ”Kanāls 2””
 
The aim of the bachelor thesis “Youth audience's evaluation of the brand “Izklaides “Kanāls 2”” is to ascertain whether the youth audience has noticed the shift of the brand of the “Izklaides Kanāls LMK” to the new one – “Izklaides “Kanāls2”” – or not and to elucidate the evaluation of the new brand. The aim has been reached through the implementation of the following methods: questionnaire, focus group discussion, structured and partially structured interview with the creators of the channel and the brand specialist. The bachelor thesis consists of three parts, namely, theoretical part, methodology and empirical part. Seven appendices are comprised in the bachelor thesis. The theoretical part of the bachelor thesis is based on such authors like D. McQuail, J. N. Kapferer, D. Aaker, V. Olins, etc. The theory concerning mass media, television and audience has been examined, and the theory relating to brands, their shift principles, essence, image, type and characteristics has been used. Due to the research results the hypothesis of the bachelor thesis has been proved to be correct. It states that the youth audience has noticed the shift of the brand, and the new brand of the channel has been evaluated positively. Key words: brand, audience, television channel, shift of the brand, media, “Izklaides Kanāls 2””
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18533
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV