• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu intelektuālās un emocionālās vajadzības un to apmierināšana Latvijas Televīzijas raidījumā “Kas te? Es te!"

Thumbnail
View/Open
309-27392-_dubra_elina_ed05023.pdf (22.84Mb)
Author
Dubra, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Bērnu intelektuālās un emocionālās vajadzības un to apmierināšana Latvijas Televīzijas raidījumā “Kas te? Es te!” sākumā ir izvirzītas divas hipotēzes, kas paredz, ka raidījuma “Kas te? Es te!” skatīšanās veicina bērnu intelektuālo un emocionālo attīstību. Darba teorētiskajā daļā aplūkoti cilvēka attīstības vecumposmi pēc Eriksona, intelektuālās un emocionālās attīstības aspekti un īpatnības, lietojuma-apmierinājuma teorija un Alberta Banduras izstrādātā sociālās mācīšanās teorija, kā arī televīzija kā medijs un televīzijas attīstība Latvijā. Pētījumā izmantotas trīs pētniecības metodes: anketēšana, kontentanalīze un dziļā intervija. Bakalaura darba atslēgas vārdi: televīzija, bērni, intelektuālā attīstība, emocionālā attīstība
 
Bachelor work “Children’s intellectual and emotional needs and their satisfaction on Latvian Television broadcast “Kas te? Es te!” has been made for finding out, whether the television broadcast “Kas te? Es te!” influences or do not influences children’s intellectual and emotional development. In theoretical part are information about humans development - intellectual and emotional-, uses-gratification theory as well as social learning theory by Albert Bandura. There are also information about television as mass communication media and about its development in Latvia. In experiential part has been used three mass communication research methods surveys, contentanalysis and deepth-interview. Key word: television, children, intellectual development, emotional development
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18589
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV