Dzimtes stereotipi komerckanāla LNT reklāmās un pusaudžu uztveres īpatnības
Автор
Grīnhofa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
ANOTĀCIJA
Bakalaura darbs „Dzimtes stereotipi komerckanāla LNT reklāmās un pusaudžu uztveres īpatnības”, kura mērķis ir analizēt pastāvošos dzimtes stereotipus komerckanālā LNT reklāmās, noskaidrot kā un vai kanālā parādās dzimtes stereotipi un pētīt pusaudžu uztveri un attieksmi par dzimtes stereotipiem medijā un mūsdienu sabiedrībā.
Darbā tiek pētīts un teorētiski definēts jēdziens dzimtes stereotipi, kā arī balstoties uz psiholoģijas un zinātnisko darbu analīzi par pusaudžiem, tik raksturots pusaudzis un analizētas šī vecuma īpatnības.
Empīriskajā daļā tiek analizētas spilgtākās komerckanāla LNT reklāmas, kurās parādās dzimtes stereotipi, tiek analizēta iespējamo komunikatoru iekodēta ziņa (stereotips) un pārbaudīts vai un kā to interpretē auditorijas daļa (pusaudži). Darbā tiek izmantota kvalitatīvā pētīšanas metode. The diploma paper „Gender Stereotypes in TV Channel LNT Commercials and Teenarger Perception Peculiarities” target is to analyze the existing gender stereotypes in the commercials of the television channel LNT, to investigate how those stereotypes appear in the channel and to study the perception and attitude of teenagers towards gender stereotypes in mass media as well as in nowadays society.
The diploma paper investigates and theoretically defines the term „gender stereotypes”, as well as, considering psychological and scientifical analysis of teenagers, describes a teenager and the peculiarities of the age of teens.
The empiric part of the paper looks at the most vivid commercials of the channel LNT where the gender stereotypes appear, analyzes the coded message of possible communicators (stereotype) and investigates whether and how it is interpreted by the audience (teenagers). A qualitative investigation method has been used in the work.