Jaunieši – sociālā tīkla "draugiem.lv" un tā maksas pakalpojumu lietotāji: lietojuma un apmierinājuma teorijas konteksts
Author
Ivane, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats ir: Jaunieši – sociālā tīkla "draugiem.lv" un tā maksas pakalpojumu lietotāji: lietojuma un apmierinājuma teorijas konteksts.
Darba mērķis ir noskaidrot 18 – 24 gadus vecu jauniešu, sociālā tīkla „draugiem.lv” un to maksas pakalpojumu lietošanas iemeslus, un viņu vajadzību apmierinājumu.
Darbs sastāv no trīs nodaļām – teorētiskās, metodoloģiskās, empīriskās - un apakšnodaļām. Lai sasniegtu izvirzīto darba mērķi, tika veikta aptauja, „draugiem.lv” maksas pakalpojumu satura analīze un dziļās intervijas.
Pētījumā noskaidrots, ka jaunieši sociālo tīklu „draugiem.lv” izmanto, lai komunicētu ar citiem portāla lietotājiem, lai apskatītu citu ievietotās galerijas un lai uzzinātu aktuālākos jaunumus. Vajadzības, kuras jaunieši apmierina lietojot sociālo tīklu „draugiem.lv” un tā sniegtos maksas pakalpojumus ir: sociālās vajadzības, kognitīvās jeb izziņas vajadzības, vajadzības noņemt spriedzi un personīgās vajadzības integrēties.
Atslēgas vārdi: sociālais tīkls, „draugiem.lv”, jaunieši, vajadzības, apmierinājums. The theme of the work: The youth – the users of the social network “draugiem.lv” and consumers of their paid services: the use and gratification theory context.
The objective of this work is to find out the reason, why the youth of 18 – 24 years use the social network „draugiem.lv” and its paid services, as well as to find out the gratification of their needs.
The work consists of the three chapters – the theoretical, methodological and empirical – as well as the work consists of the several subchapters.
The research methods used: survey (polling), in which 150 young people participated, the analysis of the content of the „draugiem.lv” paid services, the profound interviews with the three representatives of the youth audience.
During the research, it was found out, that the young people use the social network „draugiem.lv”, in order to communicate with other uses of this portal, in order to see the galleries, inserted by other uses, and to get to know the most topical issues. The needs, which the young people satisfy by using the social network „draugiem.lv” and its paid services, are: the social needs, the cognitive needs or the need for getting the information, the need for getting rid of the tension and the personal needs to get integrated.
The key words: the social network, „draugiem.lv”, youth, needs, gratification.