Fetišs Latvijas interneta medijos "Apollo", "Delfi", "Diena.lv", "TVNET"
Author
Ķezbere, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „Fetišs Latvijas interneta medijos „Apollo”, „Delfi”, „Diena.lv”, „TVNET”” ir izpētīts fetišu lietojums patērniecības kultūrā Latvijas lietotākajos interneta medijos.
Darba teorētiskajā daļā ir aplūkots fetiša jēdziens pēc Sebeoka (Thomas A. Sebeok), fetišs patērniecības kultūrā, interneta mediji un intermēdiju teorija, kā arī kategorizācijas un stereotipu teorijas analīze komunikācijas zinātņu kontekstā.
Ar kontentanalīzes palīdzību no interneta portāliem atlasītas fetiša zīmes, ar semantiskā diferenciāļa aptaujas metodi noteiktas cilvēku attieksmes pret tām un ar vēstījumu aprakstu pētījumu noteikts, kāds vēstījums tiek uztverts ar interneta mediju fetiša zīmēm.
Darbā secināts, ka daži interneta medijos biežāk minētie fetiši patiešām ir baudas pastiprinātāji un radītāji, taču vairāki nosauktie fetiši ir tikai stereotipi.
Atslēgvārdi: fetišs, interneta mediji, patērniecība, stereotipi. The master’s thesis “The fetish in Latvian internet media „Apollo”, „Delfi”, „Diena.lv”, „TVNET”” focuses on the usage of fetish in the most popular Latvian internet media.
The theoretical chapter presents theory about fetish by Thomas A. Sebeok, fetish in the consumer culture, internet media and intermedia, as well as categorization and stereotype theory in the communication science context.
The fetish signs are selected from the internet portals with contentanalyses method, the people’s attitude towards them is prescribed with semantic differential research and the message of the internet media fetish signs is perceived with the self report measures.
The research led to the conclusion that some of the frequently mentioned fetishes really are creators of pleasure, still several objects termed fetishes are just stereotypes.
Keywords: fetish, internet media, consumerism, stereotypes.