Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorĶezbere, Aliseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:09:59Z
dc.date.available2015-03-24T07:09:59Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other37041en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18677
dc.description.abstractMaģistra darbā „Fetišs Latvijas interneta medijos „Apollo”, „Delfi”, „Diena.lv”, „TVNET”” ir izpētīts fetišu lietojums patērniecības kultūrā Latvijas lietotākajos interneta medijos. Darba teorētiskajā daļā ir aplūkots fetiša jēdziens pēc Sebeoka (Thomas A. Sebeok), fetišs patērniecības kultūrā, interneta mediji un intermēdiju teorija, kā arī kategorizācijas un stereotipu teorijas analīze komunikācijas zinātņu kontekstā. Ar kontentanalīzes palīdzību no interneta portāliem atlasītas fetiša zīmes, ar semantiskā diferenciāļa aptaujas metodi noteiktas cilvēku attieksmes pret tām un ar vēstījumu aprakstu pētījumu noteikts, kāds vēstījums tiek uztverts ar interneta mediju fetiša zīmēm. Darbā secināts, ka daži interneta medijos biežāk minētie fetiši patiešām ir baudas pastiprinātāji un radītāji, taču vairāki nosauktie fetiši ir tikai stereotipi. Atslēgvārdi: fetišs, interneta mediji, patērniecība, stereotipi.en_US
dc.description.abstractThe master’s thesis “The fetish in Latvian internet media „Apollo”, „Delfi”, „Diena.lv”, „TVNET”” focuses on the usage of fetish in the most popular Latvian internet media. The theoretical chapter presents theory about fetish by Thomas A. Sebeok, fetish in the consumer culture, internet media and intermedia, as well as categorization and stereotype theory in the communication science context. The fetish signs are selected from the internet portals with contentanalyses method, the people’s attitude towards them is prescribed with semantic differential research and the message of the internet media fetish signs is perceived with the self report measures. The research led to the conclusion that some of the frequently mentioned fetishes really are creators of pleasure, still several objects termed fetishes are just stereotypes. Keywords: fetish, internet media, consumerism, stereotypes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleFetišs Latvijas interneta medijos "Apollo", "Delfi", "Diena.lv", "TVNET"en_US
dc.title.alternativeThe Fetish in Latvian internet media "Apollo", "Delfi", "Diena.lv", "TVNET"en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record