Atšķirības iegaumēšanas līmenī, lasot tekstu datora ekrānā vai drukātā formātā. Eksperimentāls skolēnu lasīšanas paradumu pētījums
Author
Bite, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā pētīts viens no datora un interneta ietekmes aspektiem uz uztveres procesiem: iespējamā ietekme uz cilvēka uztveri jeb precīzāk – atmiņu. Patlaban mediju lietotāji var izvēlēties divus dažādus vai pat vairākus kanālus medija uztveršanai. Darba mērķis ir izpētīt, vai iegaumēšanas līmenis atšķiras, ja cilvēks to uztver tradicionālā kanālā (šajā gadījumā – drukātā formātā), vai arī konverģentā kanālā (šajā gadījumā – datora ekrānā tiešsaistē lasot medija PDF versiju). Teorētiskajā daļā apkopoti iepriekš veiktie pētījumi šajā jomā, kā arī teorētiskais mediju konverģences rāmējums. Metodoloģiskā daļa apraksta eksperimentālā pētījuma izstrādi skolēnu iegaumēšanas līmeņa pārbaudei. Empīriskā daļa apkopo pētījuma norisi un rezultātus. Secinājumu daļā apspoguļots pētījuma rezultātu un metodoloģijas pielietojuma vērtējums. The author of this paper investigates whether there exists any difference between the levels of remembering comparing the information that has been obtained via a traditional media channel (in this case – printed on paper) and a convergent media channel (in this case – the PDF version on the computer screen). The review of prior researches carried out in this field and the theoretical framing of media convergence are included in the theoretical chapter of this paper. The work on experimental methodology for measuring the remembering levels of high school students is included in the methodological chapter. The empirical section and conclusions consist of the description of the procedure of the experimental research, and the description and evaluation of results and the usage of methodology.