• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola loma apģērba izvēlē jauniešu auditorijā

Thumbnail
View/Open
309-44171-Dobele_Diana_dd11049.pdf (1.553Mb)
Author
Dobele, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba ‘’Zīmola loma apģērba izvēlē jauniešu auditorijā’’ mērķis ir noskaidrot patērētāju uzvedības tendences attiecībā uz apģērbu zīmoliem un zīmolu lomu jauniešu auditorijā. Teorētiskajā daļā ir aplūkots patērniecības un patērētāju kultūras, zīmola un zīmolvedības, kā arī integrētās mārketinga komunikācijas jēdziens. Pētījumā ir izmantota kvantitatīvā pētījuma metode – aptauja, un kvalitatīvā pētījuma metode – fokusa grupas intervija. Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā daļa. Tika secināts, ka patērniecība spēlē svarīgu lomu jauniešu identitātes konstruēšanā, bet zīmoli tiek asociēti ar noteiktu kvalitāti un tie veido piederības sajūtu kādai sociālajai grupai. Atslēgas vārdi: zīmoli, jauniešu auditorija, patērniecība, patērētājs, komunikācija, identitāte
 
The aim of the Bachelor thesis the role of a brand choice in clothing among youth is to determine consumer behavior patterns in terms of clothing brands and the role of brands as such among youth. The theoretical part discusses the concepts of consumerism and consumer culture, brand and branding, and integrated marketing communication. The research utilized quantitative research method - a survey and qualitative research method - a focus group interview. This thesis consists of theoretical, methodological and empirical parts. It was concluded that consumerism plays an important role in the construction of the youth identity but the brands are associated with a certain quality and a sense of belonging to a particular social group. Key words: brands, youth, consumerism, consumer, communication, identity
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18748
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV