Aivara Lemberga tēla rāmējums latviešu presē 9. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas laikā
Author
Kovaļevska, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
ANOTĀCIJA
Darbā „Aivara Lemberga tēla rāmējums latviešu presē 9. Saeimas priekšvēlēšanu laikā” pētīti rāmēšanas procesi, kas veido A. Lemberga tēla rāmējumu presē pirms 9. Saeimas vēlēšanām. Mediji, interpretējot informāciju, rada rāmējumus, kas veido tēlus. Tēla rāmējums presē veido zināšanas un priekšstatus par A. Lemberga personu un ietekmē vēlētāju izvēli.
Ar kvalitatīvās analīzes metodi tika pētīti raksti latviešu avīzēs.
Pētījuma rezultāti parādīja, ka lielākā daļa publikāciju priekšvēlēšanu laikā bija saistītas ar Lembergam izvirzīto apsūdzību. Mediju attieksme un Lemberga tēla rāmējums veidojās izteiktos pretstatos - no tieša atbalsta līdz pilnīgam noliegumam, apliecinot Latvijas mediju atkarību no to īpašniekiem un redakcionālās politikas.
Atslēgas vārdi: Aivars Lembergs, latviešu prese, priekšvēlēšanu kampaņa, rāmējums, tēls ANNOTATION
This work concerns the research of Aivars Lembergs framing in Latvian press preceding 9th Saeima elections. Mass media creates framing of the person by interpreting popular information, thus creating the public image of the person. Framing of A. Lembergs, done by the public press, shapes the knowledge and public conceptions influencing the voter’s choice. Based on the framing theory and by means of qualitative analysis the texts that were acquired by content analysis were subject to the research.
Most of the publications preceding the elections were connected with the charges against Lembergs. Framing of Lembergs image remained rather positive than negative, allowing to successfully participate in the pre-election campaign.
Keywords: Aivars Lembergs, Latvian press, pre-election campaign, framing, image.