• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mediju un kultūras topogrāfija: Latvijas televīziju programmu analīze (2002–2006)

Thumbnail
View/Open
309-6618-Plokste_Elita_komu010052.pdf (1.004Mb)
Author
Plokste, Elita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā „Mediju un kultūras topogrāfija: Latvijas televīziju programmu analīze (2002¬–2006)” tiek rasts pielietojums ģeogrāfijas zinātnes sniegtajām izpratnēm un skatījumiem komunikācijas zinātnes pētījumu ietvaros. Iemesls šādam skatījumam ir rodams līdz ar neatkarības atgūšanu Latvijas sabiedrības piedzīvotajās pārmaiņās – mērķī noskaidrot Latvijas sabiedrību balstošos komunikācijas veidus, pieredzes un prakses – noskaidrojot Latvijas kultūru veidojošo aktoru resursus, to izcelsmi, veidu un raksturu, būs iespējams turpmāk runāt arī par pašu sabiedrību kopumā. Bez ģeogrāfijas zinātnes sniegtā, darba teorētiskais pamats tiek rasts modernitātes izpratnes pielietojumā, kā sabiedrības un kultūras attīstību raksturojošajā skatījumā. Tiek skatīts arī identitātes jautājums, kā būtisks dotā brīža modernitātē. Darba pētnieciskajā daļā tiek skatīts Latvijas visvairāk lietotais populārās kultūras lauks – Latvijas televīziju kanālu prime time piedāvājums. Televīzijas piedāvājuma pētījums tiek īstenots MS Excel un SPSS programmu ietvaros. Darbs sastāv no teorētiskajām sabiedrību, kultūru un mediju topogrāfiju, Latvijas sabiedrību un televīziju aprakstošajām nodaļām, pētījuma metodoloģijas izklāsta, televīzijas programmu piedāvājuma iztirzājuma un secinājumu un rezultātu, kā arī turpmāko pētījumu ierosinājuma nodaļas. Šī maģistra darba rezultāti apliecina sabiedrisko televīziju kanālu lielo nozīmi kopējā televīzijas sniegumā un to atšķirību no komerciālo televīziju piedāvājuma. Kā rezultātā Latvijas televīziju piedāvājumu vienlīdz lielā mērā veido gan Latvijas, gan ārzemju izcelsmes produkti, sabiedriskajām televīzijām ir raksturīgs informatīvs, analītisks saturs, kas prasa skatītāja iesaisti, kamēr komerciālās televīzijas orientējas uz izklaidējošu, pasīvu vērojumu nodrošinošu programmu. Atslēgvārdi: identitāte, modernitāte, kultūras kartējums, kanālu topogrāfija, Latvijas televīzijas
 
ANOTATION Master paper “Media and culture topography: analyses of Latvia’s TV programmes (2002-2006)” finds way how to use concepts of geography into communication science research. The reason for such a view is based in recent regained independence of Republic of Latvia, changes that society underwent. Aim of this paper was to undercover ways of communication, experiences and practice that support instant Latvian society – discovering actors that form Latvian culture (origins of their resources, modes and characters) it will be possible further to consider whole society. Theoretical ground of this paper is gained in concept of modernity as proper view in development of society and culture. Issue of identity is also important in the current stage of modernity. The research object of this paper was the most used field of Latvia’s popular culture – Latvia’s television channel prime time supply. This research was fulfilled using MS Excel and SPSS programmes. This paper contains theoretical chapters about society, culture and media topography, Latvia’s society and television, exposition chapter of research methodology, television program supply analyzing chapters and chapter for conclusion, discussion and suggestions for further research. Results of this paper confirm great role of public channels in shared television supply, as well as it difference from commercial television’s supply. As a result of that Latvia’s shared television supply is made of products that are of Latvia’s origin, as much as foreign origin. Public television channels mostly supply informative, analytical programmes, which require active viewer position, while commercial channels are directed to entertaining programmes, which ensure passive observation for its audience. Key words: identity, modernity, cultural mapping, TV channel topography, Latvia’s televisions
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18784
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV