Show simple item record

dc.contributor.advisorZelče, Vitaen_US
dc.contributor.authorPlokste, Elitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:10:13Z
dc.date.available2015-03-24T07:10:13Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6618en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18784
dc.description.abstractMaģistra darbā „Mediju un kultūras topogrāfija: Latvijas televīziju programmu analīze (2002¬–2006)” tiek rasts pielietojums ģeogrāfijas zinātnes sniegtajām izpratnēm un skatījumiem komunikācijas zinātnes pētījumu ietvaros. Iemesls šādam skatījumam ir rodams līdz ar neatkarības atgūšanu Latvijas sabiedrības piedzīvotajās pārmaiņās – mērķī noskaidrot Latvijas sabiedrību balstošos komunikācijas veidus, pieredzes un prakses – noskaidrojot Latvijas kultūru veidojošo aktoru resursus, to izcelsmi, veidu un raksturu, būs iespējams turpmāk runāt arī par pašu sabiedrību kopumā. Bez ģeogrāfijas zinātnes sniegtā, darba teorētiskais pamats tiek rasts modernitātes izpratnes pielietojumā, kā sabiedrības un kultūras attīstību raksturojošajā skatījumā. Tiek skatīts arī identitātes jautājums, kā būtisks dotā brīža modernitātē. Darba pētnieciskajā daļā tiek skatīts Latvijas visvairāk lietotais populārās kultūras lauks – Latvijas televīziju kanālu prime time piedāvājums. Televīzijas piedāvājuma pētījums tiek īstenots MS Excel un SPSS programmu ietvaros. Darbs sastāv no teorētiskajām sabiedrību, kultūru un mediju topogrāfiju, Latvijas sabiedrību un televīziju aprakstošajām nodaļām, pētījuma metodoloģijas izklāsta, televīzijas programmu piedāvājuma iztirzājuma un secinājumu un rezultātu, kā arī turpmāko pētījumu ierosinājuma nodaļas. Šī maģistra darba rezultāti apliecina sabiedrisko televīziju kanālu lielo nozīmi kopējā televīzijas sniegumā un to atšķirību no komerciālo televīziju piedāvājuma. Kā rezultātā Latvijas televīziju piedāvājumu vienlīdz lielā mērā veido gan Latvijas, gan ārzemju izcelsmes produkti, sabiedriskajām televīzijām ir raksturīgs informatīvs, analītisks saturs, kas prasa skatītāja iesaisti, kamēr komerciālās televīzijas orientējas uz izklaidējošu, pasīvu vērojumu nodrošinošu programmu. Atslēgvārdi: identitāte, modernitāte, kultūras kartējums, kanālu topogrāfija, Latvijas televīzijasen_US
dc.description.abstractANOTATION Master paper “Media and culture topography: analyses of Latvia’s TV programmes (2002-2006)” finds way how to use concepts of geography into communication science research. The reason for such a view is based in recent regained independence of Republic of Latvia, changes that society underwent. Aim of this paper was to undercover ways of communication, experiences and practice that support instant Latvian society – discovering actors that form Latvian culture (origins of their resources, modes and characters) it will be possible further to consider whole society. Theoretical ground of this paper is gained in concept of modernity as proper view in development of society and culture. Issue of identity is also important in the current stage of modernity. The research object of this paper was the most used field of Latvia’s popular culture – Latvia’s television channel prime time supply. This research was fulfilled using MS Excel and SPSS programmes. This paper contains theoretical chapters about society, culture and media topography, Latvia’s society and television, exposition chapter of research methodology, television program supply analyzing chapters and chapter for conclusion, discussion and suggestions for further research. Results of this paper confirm great role of public channels in shared television supply, as well as it difference from commercial television’s supply. As a result of that Latvia’s shared television supply is made of products that are of Latvia’s origin, as much as foreign origin. Public television channels mostly supply informative, analytical programmes, which require active viewer position, while commercial channels are directed to entertaining programmes, which ensure passive observation for its audience. Key words: identity, modernity, cultural mapping, TV channel topography, Latvia’s televisionsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleMediju un kultūras topogrāfija: Latvijas televīziju programmu analīze (2002–2006)en_US
dc.title.alternativeMedia and culture topography: analyses of Latvia’s TV programmes (2002-2006)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record