Psihosociālo darba vides risku ietekme uz Latvijas Universitātes akadēmiskā personāla darba ražīgumu.
Autor
Dejus, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kaļķis, Henrijs
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Nosaukums: „Psihosociālo darba vides risku ietekme uz Latvijas Universitātes (LU) akadēmiskā personāla darbspējām”.
Izglītības nozare ir tā, kurā nākas saskarties ar darba spriedzi, stresu, trauksmi un neveiksmīgu darba organizāciju, kas ietekmē darbspēju kvalitāti. Tāpēc maģistra darba mērķis ir pētīt psihosociālo darba vides risku ietekmi uz LU akadēmiskā personāla darbspējām, izstrādāt priekšlikumus darba vides uzlabošanai.
Izmantotās metodes: Somijas 5 baļļu metode, Psiholoģiskā klimata novērtēšana darba vidē, Darsbpēju indeksa noteikšana un datorprogramma „Work Positive”.
LU akadēmiskā personāla psihosociālās darba vides riski ietekmē darbspējas, par ko liecina 81% identificēto risku, galvenokārt tie ir saistībā ar prasībām darbā, izpratni par uzņēmuma darbību, vadības atbalstu, pārmaiņām uzņēmumā.
Darbs ietver: 83 lpp., 27 attēlus, 19 tabulas, 5 pielikumus, 50 informatīvos avotus.
Atslēgvārdi: psihosociālā darba vide, akadēmiskais personāls, darbspējas, ietekme Title: Influence of the Psychosocial Risk in Work Environment on the Working Capacity of Latvian University (LU) Academic Personnel.
Education sector is common for work strain, stress, anxiety poor work organization, that affect the quality of working capacity. Therefore the purpose of master`s paper is to investigate the influence of psychosocial risk in work environment on working capacity of LU academic personnel, develop suggestions for improvement of work environment.
Methods: Finnish 5-point method, Assesment of psychological climate, Working capacity index, computer program „Work Positive”.
Psychosocial work environment risks of LU academic personnel affect working capacity, which approve 81% identified risks, mostly of demands of work, awareness of organizations operations, manager support, organizational changes.
Paper contains: 83 p., 27 pict., 19 tab., 5 appdendixes, 50 inform. sources
psychosocial work environment, academic personnel, working capacity, influence