Skolēnu prasmju pilnveide diagrammu izmantošanā bioloģijas mācību stundās datu apstrādei un analīzei pētnieciskajā darbībā
Author
Petrone, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Skolēnu prasmju pilnveide diagrammu izmantošanā bioloģijas mācību stundās datu apstrādei un analīzei pētnieciskajā darbībā.
Darba mērķis ir darbības pētījumā izpētīt, kā pilnveidot skolēnu prasmes datu apstrādes un analīzes pētnieciskajā posmā, izmantojot līniju un stabiņu diagrammas.
Darbības pētījuma laikā, apkopota zinātniskā literatūra par stabiņu un līniju diagrammas veidošanas principiem, iegūto datu nolasīšanu pētnieciskajos darbos bioloģijā, virzītās mācīšanās modeļa lietojumu datu apstrādes un analīzes posma apguvē. Pēc pētījuma veikšanas noskaidrots, ka virzītā mācīšanās palīdz skolēniem vieglāk un produktīvāk apgūt datu apstrādes un analīzes prasmes, izmantojot stabiņu un līniju diagrammas.
DATU APSTRĀDE UN ANALĪZE, SKOLĒNU PĒTNIECISKĀS PRASMES, VIRZĪTĀS MĀCĪŠANĀS MODELIS, STABIŅU UN LĪNIJU DIAGRAMMA, VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI. The Development of Students Skills in the Use of Diagrams in Biology Classes for Processing and Analyses Data of Inquiry Based Science.The goal is to explore how to improve student skills in data processing and analysis in the research stage, through the use of line and column charts.Actions during the study, summarized the scientific literature on column and line charts making principles, obtained data reading in biology research works, driven learning model uses in data processing and analysis stage acquisition. During the study, adapted and approbated materials-diagnostic worksheet, research laboratory work protocol, practice tasks, approbated questionnaires and lessons plan for driven learning usage.After the study, it showed that driven learning helps students to learn easier and more productively data processing and analysis skills, using bar and line charts.DATA PROCESSING AND ANALYSIS, PUPILS RESEARCH SKILLS, LEARNING MODEL, BAR AND LINE CHARTS, EVALUATION CRITERIA