• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga darbības analīze auto preču vairumtirdzniecības uzņēmumā

Thumbnail
View/Open
303-26604-Dzenovska_Inga_VadZ020467_2008.pdf (2.351Mb)
Author
Rone, Inga Estere
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir izvērtēt uzņēmuma SIA Getz Bros. & Co. (Latvia) Ltd. mārketinga darbības efektivitāti un kvalitāti, noteikt galvenos attīstības virzienus un sniegt konkrētus priekšlikumus attīstībai. 1.nodaļā sniegts ieskats uzņēmuma vēsturē un vispārējā darbībā, analizēts produktu sortiments. 2.nodaļā raksturoti cenu veidošanas mērķi, metode un stratēģijas. 3.nodaļā aplūkota produktu sadale, vairumtirdzniecības aktivitātes, raksturoti piegādātāji un konkurenti. 4.nodaļā raksturota produktu virzīšanas stratēģija, virzīšanas metodes un aktivitātes, analizēts mārketinga budžets, virzīšanas aktivitāšu plānošanas process. 5.nodaļā atspoguļotas auto tirgus un auto preču tirgus attīstības tendences, uzņēmuma apgrozījuma prognoze, klientu aptaujas rezultāti, uzņēmuma mārketinga faktoru SWOT analīze. Darbā iekļautas 27 tabulas, 29 attēli.
 
The purpose of research is to evaluate the effectiveness and quality of SIA Getz Bros. & Co. (Latvia) Ltd. marketing activities, to point out the main directions for their marketing development and to suggest improvements. The following research methods have been used in this paper: analysis of the company’s marketing activities based on the theoretical literature, statistical analysis, forecasting, client survey, SWOT analysis and consultations with the representatives of the company. Based on the results of the analyses, suggestions for the improvement of the marketing activities have been worked out. The overall conclusion of this paper is that the marketing activities of SIA Getz Bros. & Co. (Latvia) Ltd. are internally powerful and possess many external possibilities. However, it has a number of weaknesses and potential threats.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19297
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV