• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pakalpojumu virzīšanas strātēģijas īpatnības, ieejot ārvalstu tirgos.

Thumbnail
View/Open
303-38679-Andruhovics_Maksims_ma11025.pdf (2.253Mb)
Author
Andruhovičs, Maksims
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Pašlaik Latvijā plaši tiek atbalstītas dažāda veida MVU aktivitātes, īpaši tās ar lielu eksporta potenciālu. Uzņēmēja pieredzes sākumposmā vienkāršākais ir sniegt pakalpojumus, kas prasa salīdzinoši nelielus finanšu ieguldījumus. Maģistra darba ietvaros tika izstrādāta Latvijas start-up projekta www.valutas.info ekonomiski izdevīgākā virzīšanas stratēģija Krievijas Internet tirgū. Projekts sniedz informāciju par izdevīgāko ārvalstu valūtas skaidras naudas apmaiņas vietām. Analizējot zinātnisko literatūru un publikācijas, autors secināja, ka nepieciešama jauna definīcija pakalpojuma jēdzienam, ko arī izstrādāja pētījuma ietvaros. Pētījuma rezultātā tika izstrādāta un piedāvāta īstenošanai izdevīgākā virzīšanas stratēģija. Maģistra darba apjoms - 93 lappuses, tabulu skaits –16 , attēlu skaits –36 , pielikumu skaits – 9. Atslēgvārdi: pakalpojumi, eksports, Internet, mārketings, tīmekļa vietne, valūta, Krievija.
 
Currently in Latvia is widely supported different kind of SMEs, especially those with a huge export potential. In the early experience of entrepreneur the easiest way is to provide services what requires relatively small amount of funding. Master thesis is focused on developing cost-effective promotion strategy for Latvian start-up project www.valutas.info to enter market of Russia. www.valutas.info website provides information about foreign exchange offices with the best cash exchange rates. During the analysis of scientific publications, the author concluded that a new definition of service concept in necessary, which was developed and proposed within the study. Ready to implement cost effective promotional strategy is the result of master thesis. Master thesis volume: 93 pages, number of tables: 16, number of images: 36, number of annexes: 9. Keywords: services, export, Internet, marketing, website, foreign exchange, Russia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19429
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV