• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zivju restorāna "Le Dome"zīmola vadīšana

Thumbnail
View/Open
303-41805-Razminovica_Marika_mr08027.pdf (2.842Mb)
Author
Razminoviča, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēmas „Zivju restorāna „Le Dome” zīmola vadīšana” izvēli noteikusi ēdināšanas nozarē strauji pieaugošā zīmolu klātesamība. Turklāt līdz šim restorāns ir pievērsis pārāk mazu uzmanību zīmola vadīšanas jautājumu risināšanai. Darba mērķis ir izpētīt zivju restorāna „Le Dome” zīmola atpazīstamību un novērtējumu mērķauditorijas vidū un izstrādāt priekšlikumus zīmola attīstībai. Darbs ietver četras nodaļas. Pirmajā tiek raksturotas sabiedriskās ēdināšanas nozares attīstības tendences un restorānu pakalpojumu specifika. Otrajā apskatīti zīmola vadīšanas būtības un nozīmes teorētiskie aspekti, izvērtēts mārketinga komunikāciju pielietojums zīmola veidošanā. Trešajā raksturots „Le Dome” zīmols un restorāna īstenotās mārketinga aktivitātes. Ceturtajā tiek analizēti pētījumā iegūtie rezultāti un izskatītas attīstības iespējas. Darba nobeigumā izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi. Darbs sastāv no 109 lpp, 26 attēliem, 3 tabulām, 12 pielikumiem.
 
The choice of the „Fish restaurant „Le Dome” brand management” theme was determined by a rapidly growing presence of brands in the catering industry. In addition until now the restaurant has paid too little attention to brand management issues. The aim is to study „Le Dome” brand recognition and assessment by the target market, as well as to develop proposals for brand development. The master’s thesis comprises of four chapters. The first describes the catering industry trends and the specifics of restaurant service. The second chapter studies the theoretical aspects of brand management essence and meaning and evaluates the application of marketing communication to branding. The third describes the „Le Dome” brand and implemented marketing activities. The fourth chapter analyzes the results of the study and considers development options. The summary draws the conclusions and presents the proposals. The master’s thesis consists of 109 pages, 26 images, 3 tables, 12 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19496
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV