• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aviācijas nozares analīze un konkurences novērtējums Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-41928-Selina_Gelena_gs11065.pdf (1.432Mb)
Author
Selina, Gelena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Purmalis, Kārlis
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis ir izpētīt tirgus izpētes metodes attiecībā uz gaisa pārvadajumiem Latvijas tirgū, veikt tirgus analīzi Latvijas nacionālas avoikompanijas A/S „airBaltic” piemērā, apkopot iegūto informāciju un izstrādāt secinājumus un priekšlikumus. Pirmajā nodaļā ir izpētīti mārketinga teorētiskie aspekti aviācijas nozarē, t.s. ir sniegtas mārketinga definīcijas un būtība; konkurences jēdzniens un nozīme; aprakstītas tirgus izpētes metodes. Otrajā nodaļā ir izklāstīta civilās aviācijas būtība, tas attīstība, Latvijas aviācijas vēsture un izklāstīta Starptautiskas lidostas „Rīga” vēsture un darbība. Trešajā nodaļā ir izpētīta A/S „airBaltic” darbība un attīstība. Nobeigumā tiek izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 70 lapaspuses, tajā ir 8 attēli, 2 tabulas un ir izmantoti 45 literatūras avoti. Atslēgvārdi: mārketings, tirgus izpēte, konkurence, aviācijas pārvadājumi, civilā aviācija, lidosta Rīga, airbaltic
 
The bachelor thesis topic is “The aviation industry analysis and competitive assessment in Latvia”. The aim is to review the theoretical basis of the market research methods for air services in the Latvian market, to make data analysis of Latvian national company “airBaltic”, and process the gathered information and develop conclusions and summarising. The first section of the bachelor’s thesis is devoted to viewing the theoretical aspects of aviation market industry, business competition and market research methods. In the second section of the thesis, author analyses civil aviation industry, the development of Latvian aviation history and the progress and activity of the International Airport " Riga " . The third section examines the A/S "airBaltic" history, activity and development. Bachelor paper contains 70 pages, 2 charts, 8 pictures and 45 literature references.Keywords: marketing , market research, competitive air transport , civil aviation,airport Riga, airBaltic
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19500
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV