Darbinieku motivācija pakalpojumu sfēras uzņēmumā
Author
Strazdiņa, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dimante, Džineta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma “ Darbinieku motivācija pakalpojuma sfēras uzņēmumā ” izvēlēta pamatojoties uz to, ka ar motivāciju cilvēki saista savas vajadzības, notiek pārmaiņas procesos, organizāciju darbībā, mainās darba devēju un darbinieku attieksme, prasības. Darbinieku motivācija kļūst par mūsdienu uzņēmuma panākumu atslēgu.
Maģistra darba mērķis ir izpētīt galvenās darbinieku motivācijas metodes pasaulē un Latvijā un izanalizēt šo metožu pielietojumu pakalpojumu sfēras uzņēmumā.
Iegūtie rezultāti apliecina, ka motivācijas procesā, neatkarīgi no uzņēmuma lieluma ir jāpiedalās abām pusēm - gan darba devējam, gan darbiniekiem.
Vadītājiem ir jābūt skaidri zināmām darbinieku vajadzībām, jāievēro viņu individualitāte, jābūt atvērtiem jaunām idejām un jāņem vērā kultūras atšķirību faktors, kas kļūst arvien izšķirošāks saskarsmē ar dažādo tautību darbiniekiem.
Darba apjoms ir 117 lapaspuses un tajās ir 3 tabulas, 63 attēli un 3 pielikumi.
Atslēgvārdi: motivācija, vajadzības, pakalpojumu sfēra, personālmenedžments. A master degree work theme “Employee motivation in service sector enterprise” was choosed basing on fact that people join motivation with their needs, changes in all processes and organization activities happens without interraption.
Changes take place as in company as in its employee attitude and demands. Employee motivation nowdays is a key for company success.
Master degree purpose is to explore main motivation methods used around the world and in Latvia, to analize these methods in service sector enterprise.
Work results demonstrate that in motivation process, despite of enterprise size, must be joined both parts – management and employment. Management need to have clear view about employees needs, must take note their personality, must be open for new ideas and have to keep in mind culture differences which become more determinant in interelation with different nationality employees.
In work are 117 pages, 3 tables, 63 pictures and 3 enclosures.
Key words – motivation, needs, service sector, personal management.