• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Degvielas uzpildes staciju zīmolu "Statoil", "Neste Oil" un "Lukoil" klientu lojalitāte

Thumbnail
View/Open
309-22744-Kreslina_Zane_zk09071.pdf (1.003Mb)
Author
Krēsliņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Degvielas uzpildes staciju zīmolu "Statoil", "Neste Oil" un "Lukoil" klientu lojalitāte”. Darba mērķis ir noskaidrot kādi faktori iespaido klientu lojalitāti, jo šobrīd aktuāls ir degvielas cenu kāpums, kas jau pārsniedz 1 lata robežas. Tādēļ tika pētīti 3 aspekti 1) klientu lojalitāti ietekmējošie faktori; 2) zīmolu novērtējums; 3) lojalitātes programmas. Darba teorētiskajā daļā tika apskatīta teorija par attiecību mārketingu, zīmolu un lojalitāti. Tika veiktas 3 intervijas ar uzņēmumu pārstāvjiem, kā arī aptaujāti patērētāji. Rezultātos uzrādījās, ka cena šobrīd ir būtiskākais faktors zīmola izvēlē, un ka patērētājiem nav emocionālas pieķeršanās pie zīmola. Darbs sastāv no teorijas daļas, metodoloģijas, empīriskās daļas un secinājumiem. Atslēgvārdi: „Statoil”, „Neste Oil”, „Lukoil”, zīmols, lojalitāte.
 
The research subject of this bachelor thesis is “Loyalty of the customers of the fuel filling stations belonging to the brands "Statoil", "Neste Oil" and "Lukoil"”. The objective is to determine which factors affect customer loyalty, because the fuel prices recently exceeded the 1Ls/l border. 3 aspects were studied 1) factors affecting customer loyalty, 2) brand evaluation, 3) loyalty programs. The research was based on the theory of relationship marketing, brand and loyalty. Three interviews were made with company representatives, consumers were surveyed. Results showed that the price is the dominating factor in brand choice, and that customers have no emotional attachment to the brand. The thesis consists of theoretical part, the methodology, empirical part and findings. Keywords: "Statoil", "Neste Oil", "Lukoil", brand, loyalty.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20576
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4292]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV