• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga komunikācija starptautiska lielveikalu tīkla reģionālā uzņēmumā. Stockmann prakse Latvijā 2005.g.

Thumbnail
View/Open
309-29743-Perrigo_Santa_Komu020037.pdf (1.652Mb)
Author
Perrigo, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Mana bakalaura darba tēma ir: Mārketinga komunikācija starptautiska lielveikalu tīkla reģionālā uzņēmumā. Stockmann prakse Latvijā 2005. gadā. Lai veiktu pētījumu, bakalaura darbā izmantoju kvantitatīvo (lauka izpēte) un kvalitatīvo (dziļās intervijas, gadījuma izpēte) pētniecības metodi. Uzskaitīju un aprakstīju 111 Stockmann organizētās aktivitātes 2005. gadā, kā arī intervēju septiņus mārketinga speciālistus, kuri izteica savas domas par mārketingu un u/v Stockmann darbību Rīgā. Salīdzināju Stockmann praktisko darbību ar manis apskatītajām tēmām teorijas daļā. Manis izvirzītā hipotēze, ka integrētās mārketinga komunikācijas principi pilnībā tiek pielietoti Stockmann praksē, daļēji apstiprinājās, jo Stockmann Latvijā nav sabiedrisko attiecību nodaļa. Stockmann ir ienācis Latvijas tirgū ar panākumiem, un katru gadu tas sasniedz arvien labākus ekonomiskos rādītājus.
 
The theme of my Bachelor Paper is Marketing Communication in the Regional Company (Concern) of the International Supermarket Hook-up. The Practice of Stockmann in Latvia for the Year of 2005. In order to do my research I used the quantitative (field study) and qualitative (in-depth interviews, case study) research strategy. I enumerated and described 111 Stockmann’ organized events in year 2005, as well as interviewed seven marketing experts. I wanted to find out if the theory works in real life and if Stockmann uses it or if they have their own theory and plan of how to work successfully. My hypothesis is that the principles of integrated marketing communication are fully used in the practice of Stockmann. It proved partly true because Stockmann doesn’t have the department of public relations in Latvia. Stockmann operates very successfully in Riga and they have better economical ratings every year.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20647
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV