Latvijas ekonomiskās krīzes atspoguļojums LTV analītisko raidījumu saturā un auditorijas efekti
Author
Zaļūksne-Veikša, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Latvijas ekonomiskās krīzes atspoguļojums LTV analītisko
raidījumu saturā un auditorijas efekti” mērķis ir izanalizēt Latvijas ekonomiskās krīzes atspoguļojumu LTV
analītisko raidījumu saturā un auditorijas attieksmes un viedokļus.
Darba teorētiskajā daļā apkopoti teorētiskie skaidrojumi un analīze par televīziju kā
mediju, krīzes komunikāciju, kultivācijas teoriju un mediju efektiem.
Pētījumā izmantotas trīs pētniecības metodes – kontentanalīze, aptaujas dati un
statistikas datu analīze. Satura analīze tika veikta ar kontentanalīzes palīdzību, analizējot
Latvijas Televīzijas analītiskos raidījumus laika periodā no 2008. gada augusta līdz 2009.
gada februārim. Tas ir laiks, kad medijos sāka atspoguļot Latvijas ekonomisko krīzi. Tika
analizēti pieci raidījumi – „100. pants”, „Skats no malas”, „Kas notiek Latvijā?”, „De Facto”
un „Jauna nedēļa”. Anketēšana veikta, lai noskaidrotu auditorijas viedokļus. Savukārt
statistikas dati ļauj precizēt LTV auditorijas datus.
Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā, empīriskā un analītiskā daļa. The aim of bachelor‘s paper „The Reflection of the Economical Crisis of Latvia in the
LTV Analytical Programs and the Effects on Audience” is devoted to exploration of
reflection of Latvian economical crises in the current affairs programmes of Latvian
Television and in attitude and views of audience.
In the theoretical part of paper are summarized theoretical explanations and analyze of
television as medium, communication in crises conditions, theory of cultivation and effects of
media.
In the studies are used three methods of investigation – analyze of content, polling and
analyzing of statistics. Analyze of content was done researching the programmes of Latvian
Television in the time slot between the August 2008 and February 2009. It was a time when
media in Latvia started to reflect economical recession.
Five programmes where examined: “The Clause Nr 100” [„100. pants”], “View from
Outside” [„Skats no malas”], “What is Happening in Latvia?” [„Kas notiek Latvijā?”], „De
Facto” and „Jauna nedēļa” [New Week]. In order to clarify views of audience was organized a
mediatise, but data of statistics allowed to concretize data of audience.
The structure of paper consists from theoretical, methodological, empirical and
analytical parts.