• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietotāju apkalpošanas kvalitātes novērtēšana publiskajās bibliotēkās izmantojot SERVQUAL metodi

Thumbnail
View/Open
309-35882-Kalnina_Jolanta_BibZ010026.pdf (1.317Mb)
Author
Kalniņa, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Gerkena, Vineta
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā raksturota lietotāju apkalpošanas kvalitātes novērtēšana publiskajās bibliotēkās, par pamatu izmantojot SERVQUAL kvalitātes novērtēšanas metodi. Bibliotēkas nepietiekami bieži izvērtē savu darbību. Tāpēc ir nepieciešams novērtēt bibliotēku pakalpojumu piedāvājumu, kā arī izzināt esošās atšķirības sniegtajos pakalpojumos starp lietotāju vēlmēm, interesēm un reāli saņemtajiem pakalpojumiem. Lai novērtētu patreizējo apkalpošanu publiskajās bibliotēkās Latvijā, praktiskajā pētījumā tika pielietota SERVQUAL metode. Rezultāti ataino patiesās bibliotēku lietotāju vajadzības, un kādā mērā tās tiek apmierinātas. Kopumā bibliotēku darbība vērtējama kā kvalitatīva, tomēr bibliotēkām būtu nepieciešams veikt uzlabojums atsevišķos apkalpošanas procesos.
 
In graduation paper described user service quality assessment in public libraries, based on SERVQUAL quality valuation method. Libraries not enough often evaluate own work. Therefore its necessary valuate services offered by libraries, as well as find out current difference in performed services between library users needs, interests and truly received services. To assess current service in public libraries in Latvia, SERVQUAL method been used in practical research work. Acquired results shows the real needs of library users, and also the level those needs have been satisfied by library performance. Generally, libraries work been evaluated as good quality, however there is necessity for libraries to make some improvements in separate services.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20695
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV