Reklāmrakstu izveides tendences Latvijas krievvalodīgajā presē 2000- 2007
Author
Guraļņiks, Jurijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Šis darbs apraksta mūsdienu tendences divu svarīgu komunikācijas zinātnes jomu– klasiskās krievu – franču virziena avīžu žurnālistikas un mūsdienu sabiedrisko attiecību (Public Relations) mijiedarbībā. Darbā ir aplūkota tēma par sabiedrisko attiecību speciālistu iedarbību uz žurnālistiem, lai samazinātu iespiestās preses komerciālo nozīmīgumu visā plašsaziņas līdzekļu tirgū. Pētījuma pamatā ir pamatotās teorijas (Grounded theory) metodes, kas tiek izmantotas, lai iegūtu objektīvu informāciju par žurnālistu nodomiem un motivāciju no vienas puses, un lielo kompāniju sabiedrisko attiecību dienestiem no otras puses. Kā konkrēts piemērs pētījumiem tika paņemts tāds jēdziens, kā „reklāmas tekstu sastādīšana”, kas nodrošina pētījuma vēsturisko, informatīvo un ekonomisko bāzi. This scientific research is about Public Relations and their interaction with the common journalistic practice in Latvia. It is based on modern qualitative research methods, and it’s goal is to discover, how the modern public relations are influencing the work of press. The emphasis has been put on the conceived attempts to influence the media. Therefore a deep investigationary method – grounded theory-based qualitative research was used to convey a series of special interviews with the journalists. The idea was to uncover the existence of influence by using the keyword denotation method. Other important aspects of interation between media and Public Relations were also uncovered and studied during this research.