Show simple item record

dc.contributor.advisorFreibergs, Viktorsen_US
dc.contributor.authorŠčetina, Jūlijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:41Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:41Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other40251en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20738
dc.description.abstractBakalaura darba izvēlētā tēma: "Nozieguma psiholoģija Alfrēda Hičkoka filmās" ir aktuāla, jo A.Hičkoks ar savu savdabīgo pieeju ir radījis filmas, kuras skatās cilvēki visā pasaulē. Darba autore ir Jūlija Ščetina, darba vadītājs –Viktors Freibergs. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, analītiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti nozieguma psiholoģiskie aspekti un teorijas, tiek aprakstītas semiotikas kā zinātnes vēsturiskais aspekts, semiotikas teorijas, kino semiotikas analīzes veidi, kā arī pētniecības metodes un izvēles pamatojums. Analītiskajā daļā tiek teorētiski pētīta un analizētas Hičkoka filmu īpatnības un ar Hičkoka kino saistītās tēmas, kā psihoanalīze, kino analīzes metodoloģija, izpētīta „Kinozinību” procesa psiholoģija, sapņu darbs un „kinozinību” darbs, kā arī noskaidrots kā kino izmanto psihoanalīzi. Empīriskajā daļā ar semiotiskās analīzes palīdzību pēc iepriekš izvirzītajiem kritērijiem tiek analizētas trīs Alfrēda Hičkoka filmas “Reibonis” (Vertigo), “Psiho” (Psycho) ,“Logs pagalmā” (Rear Window), kā arī tika veikta intervija ar kuras palīdzību tiek iegūts viedoklis par nozieguma psiholoģiju Alfrēda Hičkoka filmās. Pētījuma rezultāti apkopo semiotikas nozīmi. Pētījuma mērķis tika sasniegts. Atslēgvārdi: kino, analīze, semiotika, nozieguma psiholoģija, Alfrēds Hičkoksen_US
dc.description.abstractThe bachelor thesis is written about psychology of crime in Alfred Hitchcock films. It is urgent because A. Hitchcock with its unique approach has created films what people look in the whole world. The author is Julia Scetina, bachelor thesis supervisor is Victor Freibergs. Thesis consists three parts - a theoretical, analytical and empirical parts. Theoretical part is considered a crime, and psychological aspects of the theory, semiotics is described as the historical aspect of science, semiotics theory, film semiotics types of analysis, research methods and rationale for selection. In second part is theoretically studied and analyzed in the Hitchcock movie features and film-related themes such as psychoanalysis, film analysis methodology explored process psychology in films, dream work and found the film used in psychoanalysis. In the empirical part examines the film "Vertigo," "Psycho" and "Rear Window" criminal psychology with semiotic analysis. Undergraduate work was carried out within the framework of the interview. Enclosed is the interviews used questions and the answers in interviews. Empirical part of the semiotic analysis of the criteria above are analyzed in three Alfred Hitchcock film "Vertigo" (Vertigo), "Psycho" (Psycho), "Window in the yard" (Rear Window), and the interview was conducted with the help of view is obtained psychology of crime Alfred Hitchcock films. Results of the study summarizes the role of semiotics. The study objective was achieved. Keywords: movie analysis, semiotics, psychology of crime, Alfred Hitchcocken_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleNozieguma psiholoģija Alfrēda Hičkoka filmāsen_US
dc.title.alternativePsychology of crime in Alfred hitchcock's filmsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record