• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmā ekskursija uz bibliotēku

Thumbnail
View/Open
309-41531-Liepina_Ilze_il10110.pdf (2.467Mb)
Author
Liepiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma problēma ir, ka nerealizējot saistošas ekskursijas uz bibliotēku pirmsskolas vecuma bērniem, bibliotēka var pazaudēt daudzus potenciālos lietotājus. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā veidot efektīvas ekskursijas pirmsskolas vecuma bērniem, kāda ir to nozīme un ietekme. Darba teorijas pamatā ir Banduras Sociāli kognitīvā teorija, kā arī dažādu autoru personības attīstības teorijas. Pētījuma laikā tika veikts eksperiments, jeb trīs pirmās ekskursijas uz bibliotēku 55 pirmsskolas vecuma bērniem, kuru laikā tika veikts novērojums. Tika veikta bērnu zīmējumu kontentanalīze, Latvijas bibliotēku, eksperimenta un kontrolgrupas vecāku anketēšana. Pēc savākto datu analīzes tika pierādīta hipotēze un izdarīti secinājumi.
 
The research problem is, if there is no effective trips to the library for preschool children, library can lose many potential users. The study aims is to find out how to make an effective trip to the library for preschool children, what are their importance and impact. Theoretical ground is based on Bandura Social cognitive theory as well as various authors’ personality development theory. The study was conducted during the experiment, of the first three trips to the library for 55 pre-school children. During the experiment was carried out follow-up. Also there were analyzed children drawings by content analysis, Latvian libraries, experimental and control group parents questionnaires. After analysis collected data were proven hypothesis and made conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20748
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV