Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorAumeistere, Aneteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:45Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:45Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other44446en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20776
dc.description.abstractMaģistra darba „Analogo, digitālo un hibrīdlietotāju salīdzinošā analīze mediju multitaskinga vidē: vizuālās uzmanības fokusējuma izpēte” mērķis ir noskaidrot un pārbaudīt analogo, digitālo un hibrīdlietotāju uztveres atšķirības mediju multitaskinga vidē un atkarībā no to komunikāciju kanālu primārā lietojuma. Maģistra darbu veido septiņas nodaļas. Teorētiskajā daļā skaidrota mediju vienādošanas teorija, kas aplūkota cilvēka–datora mijiedarbības kontekstā, sniegts digitālās mediju multitaskinga vides teorētisks raksturojums, un skaidrota vizuālās uztveres teorētiskā pieeja un vizuālās uzmanības teorijas. Par darba pētījuma metodēm tika izvēlētas anketēšana, vizuālās uzmanības tests, naivo novērojumu metode un daļēji strukturētā intervija. Darba analītiskajā daļā tika analizēti iegūtie dati. Darbā tika secināts, ka digitāliem un hibrīdlietotājiem ir labāka uztveres adaptācija digitālā mediju multitaskinga vidē nekā analogiem lietotājiem, ko ietekmē vizuālās scēnas sarežģītības pakāpe. Atslēgvārdi: digitālā mediju multitaskinga vide, mediju multitaskings, vizuālā uzmanība, analogie lietotāji, digitālie lietotāji, hibrīdlietotājien_US
dc.description.abstractThe aim of the master thesis „A comparative analysis of analog, digital and hybrid users in media multitasking environment: A study of visual attention focusing” is to find out and to vertify perceptual differences of analog, digital and hybrid users in media multitasking environment depending on the usage of primary communication channels. This master thesis is structured in seven chapters; the theoretical section explains the theory of media equation in the context of human-computer interaction, it provides the theoretical description of digital media multitasking environment and explains the theoretical approach of visual perception and the theories of visual attention. The research methods used in the current study are survey, visual attention test, naive observation method and semi-structured interview. In the analytical section the collected data are analysed. It was concluded that digital and hybrid users have a higher-level adaptation of perception in digital multitasking environment than analog users. According to the present results, this effect is determined by the complexity of visual scene. Key words: digital media multitasking environment, media multitasking, visual attention, analog users, digital users, hybrid usersen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleAnalogo, digitālo un hibrīdlietotāju salīdzinošā analīze mediju multitaskinga vidē: vizuālās uzmanības fokusējuma izpēteen_US
dc.title.alternativeA comparative analysis of analog, digital and hybrid users in media multitasking environment: a study of visual attention focusingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record