• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uztura bagātinātāju iepakojums kā patērētāju izvēli ietekmējošs faktors

Thumbnail
View/Open
309-44504-Martinsone_Ruta_rm11017.pdf (1.591Mb)
Author
Martinsone, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Uztura bagātinātāju iepakojums kā patērētāju izvēli ietekmējošs faktors” mērķis ir izpētīt redzes uztura bagātinātāju iepakojumu ietekmi uz patērētāju izvēli un to atbilstību reklāmas likumiem. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts mārketings, iepakojums, pārliecināšanas paņēmieni un reklāmas ētika. Metodoloģijas daļā aplūko izvēlēto metožu pamatojumu. Empīriskajā daļā veiktas 2 daļēji strukturētās intervijas, kvalitatīvā kontentanalīze, vizuālā semiotika un 2 fokusa grupu intervijas. Rezultāti parāda, ka uztura bagātinātāju redzes uzlabošanai iepakojumi vairumā gadījumi ir nepilnīgi, sniedzot maldinošu informāciju. Patērētājs uzmanību pievērš vizuālajiem pārliecināšanas līdzekļiem, neiedziļinoties marķējuma tekstā. Atslēgas vārdi: produkta iepakojums, uztura bagātinātāji, mārketings, reklāmas ētika, pārliecināšanas līdzekļi, patērētāju izvēle  
 
The goal of the Bachelor Thesis “Design of packaging of food supplements as a factor influencing consumer choice” is to research the influence of the packaging of sight enhancing supplements on the consumer’s choice. The theoretical part reviews marketing, the packaging of products, methods of consumer persuasion used, and the ethical part of the advertisements. The methodological part reviews the explanation of the choice of methods. In the empirical part, 2 partially structured interviews, a qualitative content analysis, the semiotic method, as well as interviews with 2 focus groups are performed. By reviewing the findings of the research, the author draws the conclusion that the packaging for sight enhancing food supplements is incomplete in many cases, thus providing misleading information to the consumers. Keywords: product packaging, food supplements, marketing, advertising ethics, persuasion instruments, consumer choice
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20777
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV