Uztura bagātinātāju iepakojums kā patērētāju izvēli ietekmējošs faktors
Author
Martinsone, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Uztura bagātinātāju iepakojums kā patērētāju izvēli ietekmējošs faktors” mērķis ir izpētīt redzes uztura bagātinātāju iepakojumu ietekmi uz patērētāju izvēli un to atbilstību reklāmas likumiem.
Teorētiskajā daļā tiek apskatīts mārketings, iepakojums, pārliecināšanas paņēmieni un reklāmas ētika. Metodoloģijas daļā aplūko izvēlēto metožu pamatojumu. Empīriskajā daļā veiktas 2 daļēji strukturētās intervijas, kvalitatīvā kontentanalīze, vizuālā semiotika un 2 fokusa grupu intervijas.
Rezultāti parāda, ka uztura bagātinātāju redzes uzlabošanai iepakojumi vairumā gadījumi ir nepilnīgi, sniedzot maldinošu informāciju. Patērētājs uzmanību pievērš vizuālajiem pārliecināšanas līdzekļiem, neiedziļinoties marķējuma tekstā.
Atslēgas vārdi: produkta iepakojums, uztura bagātinātāji, mārketings, reklāmas ētika, pārliecināšanas līdzekļi, patērētāju izvēle
The goal of the Bachelor Thesis “Design of packaging of food supplements as a factor influencing consumer choice” is to research the influence of the packaging of sight enhancing supplements on the consumer’s choice.
The theoretical part reviews marketing, the packaging of products, methods of consumer persuasion used, and the ethical part of the advertisements. The methodological part reviews the explanation of the choice of methods. In the empirical part, 2 partially structured interviews, a qualitative content analysis, the semiotic method, as well as interviews with 2 focus groups are performed.
By reviewing the findings of the research, the author draws the conclusion that the packaging for sight enhancing food supplements is incomplete in many cases, thus providing misleading information to the consumers.
Keywords: product packaging, food supplements, marketing, advertising ethics, persuasion instruments, consumer choice