Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānisen_US
dc.contributor.authorBrežinska, Annijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:59:17Z
dc.date.available2015-03-24T07:59:17Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42265en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20909
dc.description.abstractDarbs sastāv no 3 nodaļām, secinājumiem un 4 pielikumiem. Darbā ir aplūkota daļas jēdziena attīstība, akcentējot aritmētiskās darbības, kas saistās ar procentu rēķiniem, kā arī apskatīti daļu un procentu uzdevumi pamatskolā ne tikai matemātikā, bet arī dabaszinībās, sociālajās zinībās un ķīmijā. Šis darbs noderēs topošajiem un jaunajiem skolotājiem, lai izprastu daļas jēdziena attīstību sākumskolā un pamatskolā un lai iegūtu pārskatu par daļu (procentu) uzdevumiem. Atslēgas vārdi: matemātikas standarts, ieteicamā programma, daļa, procenti, daļu (procentu) uzdevumi en_US
dc.description.abstractThe Bachelor Thesis consists of three chapters, the conclusions and four appendixes. The paper deals with the development of the concept of fraction with an emphasis on the arithmetic operations related to percentages and the tasks of fractions and percentages in elementary school were looked at, not only in mathematics but also in natural sciences, social sciences and chemistry. The paper will be useful for new and prospective teachers, in order to understand the development of the concept of fraction in primary school and in elementary school, and to get overview of fraction (percentage) tasks. Key words: standard of mathematics, the recommended program, fraction, percentage, tasks of fraction (percentage)en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleProcenti pamatskolas kursāen_US
dc.title.alternativePercentage in Elementary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record