• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketings kā instruments ilgtspējīga tūrisma attīstībai Kokneses novadā

Thumbnail
View/Open
303-23723-Locmele_Arta_AJ07072.pdf (2.469Mb)
Author
Ločmele, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Jūrmalietis, Roberts
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā tiek pētīts mārketinga komunikācijas instrumentu pielietojums Kokneses novada ilgtspējīga tūrisma attīstībai. Socioloģiskā empīriskā pētījuma ietvaros autore pētīja mērķgrupu viedokli par ilgtspējīga tūrisma attīstības priekšnosacījumiem, problēmām, optimālākajiem līdzekļiem un mārketinga komunikācijas instrumentiem, ar kuru starpniecību sekmēt ilgtspējīga tūrisma un vides apziņas attīstību Kokneses novadā. Pētījuma rezultātā tika izstrādāts Kokneses novada ilgtspējīga tūrisma attīstības mārketinga komunikācijas konceptuālais modelis un no tā izrietoša priekšlikumu pakete, kas interpretēta A.Maslova vajadzību piramīdas perspektīvā. Atslēgvārdi: tūrisma mārketinga komunikācijas instrumenti, ilgtspējīgs tūrisms, vides apziņa.
 
This master's thesis investigates means of communication used in the region of Koknese for the development of sustainable tourism. The sociological empirical study examines the standpoint of various target groups about the preconditions for the development of sustainable tourism, problems, optimal amount of resources and marketing communication instruments that help to cultivate the awareness of sustainable tourism in the region of Koknese. The study resulted in a conceptual sustainable tourism marketing communication model followed by a set of suggestions (interpreted through Maslov's hierarchy of needs) for the region of Koknese. Keywords: tourism marketing communication means, sustainable tourism, environment awareness.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21280
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV