• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Diena" abonēšanas kampaņas aktivitātes

Thumbnail
View/Open
303-38469-Monta_Javica_06005.pdf (3.305Mb)
Author
Javiča, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Pūlmanis, Emīls
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „A/S „DIENA” abonēšanas kampaņas aktivitātes” mērķis ir sagatavot paralēli abonēšanas kampaņai nestandarta risinājumu - atpūtas istabas Rīgas tirdzniecības centros. Izstrādāt projekta tehniski ekonomisko pamatojumu un projekta rokasgrāmatu, pielietojot specifiskās projektu izstrādes un vadīšanas metodes un instrumentus. Darba pirmajā daļā tiek veikta izpēte par pašreizējo situāciju drukāto mediju jomā kā arī analizēti anketēšanas rezultāti, ko snieguši A/S „Diena” lasītāji un abonenti, otrajā daļā tiek piedāvāti un izvērtēti vairāki alternatīvi risinājumi galvenās izvēlētās problēmas – nav vienotas mediju platformas – risināšanai un sagatavots projekta priekšlikums labākajai alternatīvai. Darba trešajā daļā tiek sagatavota projekta rokasgrāmata, pielietojot specifiskās projektu vadīšanas metodes un instrumentus. Darbs sastāv no 80 lappusēm, 18 attēliem, 5 tabulām un 39 pielikumiem. Atslēgas vārdi: projekts, projektu vadīšana, drukātie mediji, lasītāju auditorija.  
 
The goal of Master’s thesis „A/S „DIENA” subscription campaign activities” is to develop a non-standard solution parallel to conventional subscription campaign: recreation rooms in shopping centers in Riga. To develop the project’s technical and economical basis and guidelines by employing specific project development and coordination methods and tools. In the first part of the thesis, a research is conducted on current situation on printed media market, as well as the results of survey filled by “Diena” readers and subscribers are analyzed. In the second part, several alternative solutions are offered and evaluated to solve the the main problem defined—the lack of united media platform—and a suggested project for the best alternative is developed. In the third part of the thesis, project guidelines are developed by employing specific project development and coordination methods and tools. Thesis contains 80 pages, 18 images, 5 tables and 39 attachments. Keywords: project, project management, print media, reader audience.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21406
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV