Kvalitātes ietekme uz Latvijas apģērbu ražošanas nozares eksporta produkcijas konkurētspēju
Author
Sidorenko, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Par Latvijas apģērbu ražošanas nozares īpatnību ir iespējams uzskatīt izteiktu eksporta apgrozījuma pārākumu salīdzinājumā ar apgrozījumu vietējā tirgū. Maģistra darba ietvaros autore pievēršas kvalitātes lomas izpētei Latvijas apģērbu ražošanas nozares eksporta produkcijas konkurētspējas perspektīvā. Balstoties uz eksporta vienības vērtības un saistīto rādītāju aprēķiniem, kā arī autores patstāvīgi izveidoto problēmjautājuma kvalitātīvās izpētes metodologiju, tiek secināts, ka, neskatoties uz produkcijas kvalitātes pieauguma tendencēm, pašlaik nav iespējams spriest par vienotu apģērbu ražotāju nostāju attiecībā uz produkta kvalitātes nozīmi nozares eksporta produkcijas konkurētspējas perspektīvā.Darbs ietver 108 lappuses (bez pielikumiem), 15 tabulas, 28 attēlus, 5 pielikumus un 99 literatūras avotus.
Atslēgas vārdi: apģērbu ražošana, eksports, kvalitāte, konkurētspēja, eksporta vienības vērtība One of the key trends of apparel industry in Latvia is connected to a high export proportion in the overall industry turnover. This thesis examines the role of quality in sustaining competitiveness of Latvian apparel industry exports. The methodology used includes calculations of export unit value and related measures, as well as qualitative methodology developed by the author. The author concludes that despite there are signs of rise in quality of Latvian apparel industry exports, it is possible to point out the lack of common industry position on the importance of export quality competitiveness.
The Thesis includes 108 pages (without annexes), 15 tables, 28 images, 5 annexes and 99 sources of information.
Key words: apparel manufacturing, exports, quality, competitiveness, export unit value